Sidvyer, senaste månaden

söndag 18 december 2011

Kalla Tassar en tatueringsdag för Katterna

Den stora dagen är kommen och  gången utan en enda fnurra?Kakor i massor bakades av mina underbara vänner Helen,Maritha och Maja,kaffe och muggar sponsrade Micke(spindelmannen) med och utan Marina Maja och Marithas hjälp(man kan ju tro att jag väljer mina vänner efter anfang,,,,,och så är det,då kommer jag ihåg namn?)
Jag startade lite soft kl 7.00 på morgonen med att sätta iordning det sista jag hade tänkt,koka kaffe och se  o stallet som man sär,sen droppade hjälpredorna på allt eftersom. Kl 8.30 började folk köa!Jag slängde till ett glatt hejarop och kunde inte annat än le. Vad folk inte gör för katterna och en tattoo:)
(INTE KATTOO som Ystad allehanda själv döpte det till:()

Första kunden vid jäkligt gott  mod trots 1,5 timme ute i storm och regn,knappa plusgrader;)
Efter detta tappar jag nu helt verklighetsförankringen. Marina och Maja var underbara,som en maskin tog de hand om gåvobrev,betalning,frågor,logistik,omladdning och nummerlappar!!Jag hade väl inte riktigt tänkt ut den grejen men det fixade dem helt själva!Mental note to self,bra hjälpredor räddar dagen,alltid.

Inte en enda kund var arga sura eller stressade,det var faktiskt bara glada miner och jag kände mig inte stressad en enda gång? Hur det gick till det vet jag inte,men jag vägrade helt enkelt.
Trots enorm nervositet kom många dit för första gången eller åtminstone första nyktra gången;)

Sydnytt dök iupp igen,helt oannonserat,och sen kom söta söta från Österlenmagasinet och ställde frågor och fotade lite:) Där runtomkring var kaoset som störst,men ja,,det lugnade sig bara man väntade.

Systrarna som gjorde detta till en systerdag,endast för katternas skull:)

Mingelet i väntrummet. JAg tror många fick babblat lite med främlingar igår,något man inte så ofta får chansen till så otvunget som där. Tattoos och Katter,,vad kan gå fel i den konversationen?
Underbaraste Maja och Maritha i förgrunden,,2 av mina räddande änglar.
Skymtar även Alex Tegnér som fick Illrarna på bröstet för ett skag sedan,som då släpade med sig hälften av sin vänkrets som tatuerade sig dubbelt,och spådde sig lite! DET är engagemang!

Den underbart vackra Anna kom också och stöttade med kattmat ,kattsand och avmaskningsmedel,exakt sådana grejer som Kattjouren behöver förutom pengar.

Här är vi framåt kvällningen,jag med lite spänt men jävligt lyckligt leende;)

Det ser nästan ut som svett i pannan,,,men nä,,det är  bara dålig makeup.

Den store filosofen Ed kom och supportade Katterna,,,mycket generöst och jäkligt roligt:)

Många kunder gjorde trippel donation och tatuerade sig både hos mig och Per,med sambo dessutom,,jag blir så lycklig:)!!

De sista tre som drog ut lite lite på tiden efter 21.00 och då hade vi fått säga nej till flera som ville ta nummerlapp.
Och när jag kom ner,,,,Ett berg(ser inte mycket ut på bilden men det fyllde en hel volvo) av kattsängar,mat kattsand och leksaker hade dragits ihopa under dagen!!! Kattjourens representant var lite överväldigad kan jag berätta;)
Allt som allt drog denna dagen ihopa 30031 kronor bara i studion,goodiebagsen 3220kronor ,och än är inte alla pengar inräknade:)

Nedan ett litet stickprov på vad som gjordes på alla fina kunder!














3 kommentarer:

Marina sa...

...och dessutom hann denna hjälpredan även agera fotograf ;)

Camilla sa...

Vilken underbar idé som verkligen blev en succé. Jag var själv och sponsrade, och fick en jättefin tass gjord av Per.
All heder åt dig Stina!!!

Ulrike sa...

Den överväldigade kattjourenrepresentanten är fortfarande mkt överväldigad! Wow! Ord kan inte beskriva gårdagen! TACK fantastiska, underbara Stina (och hennes trevliga hjälpare)!