Sidvyer, senaste månaden

tisdag 30 oktober 2012

Batch nummer 3 av tävlanden för Coverup tävlingen!

Hej Stina,

Vill vara med och tävla om en chans att få en cover up!

Så bifogar en bild på min otroligt tjusiga tatuering *harkel* som var den första jag gjorde för sisådär 20 år sedan ovanför min ankel (ca 9cm hög)
Att den vid det tillfället faktiskt såg helt OK ut och så som den skiss jag gjort kan man knappast tro idag.
Då den var nygjord var motivet en orm som slingrade sig runt en blomma.... Ormen HADE ögon och en öppen mun med synliga och definierade hörntänder och blomman hade en stjälk.
Nu ser det mer ut som en svart daggmask med små vingar som röker cigarr och samtidigt skiter ut en vitsippa.

(Han körde, vad jag förstått, alldeles för djupt och tyvärr gick jag till honom igen något år efteråt och gjorde en tribalaktig panter och den har idag också flytit ut så det inte finns en vass klo kvar på tassarna.)

Jag är inte helt säker men tror att tatueraren hette XXXXXX. Han hade i alla fall på den tiden sin studio i XXXXX.

Mvh,
Linda 
(Red.Anmärkning:Det är ju så att tatueringar åldras och har man kört dem för hårt ser de då ut såhär efter några år,så även om tattoon kan se ok ut för kunden  när man går från studion betyder det inte att den är helt ok tyvärr:/)



Hej Stina :)
Här kommer då en bild på min (tyvärr) första tatuering som jag gjorde hos XXXXXXX på XXXXXXXXXX tatueringsstudio under sommaren 2003 när jag var 19år. Själv hade man bara hört en massa bra därifrån och även sett jättefina tatueringar komma därifrån, tyvärr gällde ju inte de mig :(
Själv var jag jättenöjd med motivet eftersom det var något jag själv hade ritat och under den här tiden var det ju såå inne med tribaler :) Men jag tyckte att han jättegärna fick ändra lite på den så den såg vettig ut på plats och allt såg likadant ut och att den hade släta och fina linjer, tyvärr gjorde han inte de utan följde linjerna med karbonpapper direkt utan att ändra en enda av mina skissade linjer... Eftersom det ju då är i svanken den sitter (ja självklart, en tribal i svanken, klassisk trampstamp ;)) så får den ju även lite rolig form då den verkligen tornar upp sig mot ryggen bara man sätter sig ner så den ser ju verkligen inte proportionerlig ut....
Tatueringen ser väl kanske ok ut på håll, men kommer man minsta lilla nära så ser man att de e krokiga linjer och även inte riktigt helt ifyllt innanför dessa urtjusiga linjer :) Och tyvärr är den väl även lite för djupt körd för man känner ärr i linjerna lite här och där :(
Den kanske inte direkt är den lättaste att köra en hel cover på, men uppiffning på linjerna och kanske nån blomma eller annat kul här och där skulle ju göra den sååå mycket vackrare och kanske skulle sporra en till att gå ner i vikt så man kanske kan ha tröjja som visar ryggen igen :)
/Katarina i ett lite kallt och snöigt Norrland :)
(Red.Anmärkning: Här är ett klassiskt exempel på att köra mycket och hårt på samma ställe,så illa att hela tattoon blir ett svartblått ärr. Kan inte tänka mig hur det har KÄNTS att göra den!!)
Hej!
Jag tror jag va 26 och  det var XXXXXXXXXX som gjorde en coverup innan han blev tatuerare så han fick testa på mig å det gick ju som det gick men det var att föredra ändå med tanke på streck gubben under till var inte mycket bättre å den gjordes av enXXXXXX i XXXXeller XXXXX för ca 10-12 år sen:)
Micke
(Red.Anmärkning: Så kommer INTE jag att covra vinnaren;))


Hej!
Mitt namn är Sanna Nilsson och jag hade som plan att få kattögon, tatueraren fick bilden jag skrivit ut på "Före" bilden och själva skissen såg ut som de kattögonen längst ner till höger.
Skitbra tänkte jag, pröjsade mina 600 kronor och satte mig i tatuerarstolen. Tatueraren  jobbade just då på dåvarande XXXXXXXXXXXXXXXX i XXXXXXXX.

Jag var 19 år när jag skulle göra denna tatuering. Hade en jättebra grund ide, att det alltid verkar spegla sig enorm visdom och erfarenhet i katters ögon. Jag har varit med om alldeles för mycket för min ålder (21) och
jag ville lägga det bakom mig på något sett med denna tatuering. Jag var riktigt pepp på det, hade tagit modet till mig efter att jag återfunnit min styrka efter ett 1,7 års förtärande förhållande. 
Han började iaf tatuera och det kändes väl rätt obehagligt. Han var trevlig och jag hade sett en hel del bra jobb från honom. Det jag inte visste var att han ALDRIG tog bild på sina dåliga jobb..
mycket av krämen. 
Men min syster sa att den såg bra ut, och jag litar ju på min syster!
 Efter ca 2 timmar var han klar, men han smörjde in den direkt efter att han var klar, och solen lyste in rätt så kraftigt i studion, så när han höll upp en spegel kunde jag knappt se någonting för att det glänste så otroligt

Dagen efter tog jag av plasten och det var nästan så jag svimmade. Mamma var den första som såg den och hon häpnade, blev jättearg och sa att det där var ju inte alls vad du ville ha! Så fick jag själv se och jag började seriöst storgråta.
Att något så enkelt som ett par kattögon kunde bli så demonaktiga och konstiga. Och alla de där svarta strecken runt om? Vad tusan var iden med det där?! Det var fruktansvärt. Som tur vad hade jag dreads så
jag kunde ju ha dom nedsläppta.. Jag ringde upp studion och sa att jag var extremt missnöjd och krävde att han fixade den. Den fick läka i några veckor och sen fick jag komma tillbaka. Den gången följde min mamma istället
med mig. Vi visade ännu en gång bilder på kattögon och sa att du, det DÄR är kattögon, inte de där demonögonen du gjort. Och jo det sa han att det höll han med om. 
Han började och vi väntade. När han var klar tittade mamma på tatueringen och sa att nej men nu får det väl fan räcka, ska det vara så svårt att göra en tatuering rätt? Jag fick se den och blev ännu en gång jätteledsen. Visst den
såg väl "bättre" ut, men den var ju fortfarande inte alls vad jag bett om. Ena ögat var större än det andra, ena pupillen satt högre upp och de där konstiga plupparna av svarta streck satt kvar och det såg bara ut som två fågelhuvud typ. 
Men tatueraren, han blev riktigt arg. Man riktigt såg på hans linne att hjärtat bultade jättehårt, han hade spända käkar och mordiska ögon och han såg ut som om han riktigt hindrade sig själv från att kasta tatueringsverktyget på oss.
Det var riktigt obehagligt. Jag skrek på honom och undrade hur fan kunde det vara så jäkla svårt att fixa ett par jäkla ögon. Mellan sammanbitna käkar fräste han att han hade aldrig gjort ögon förut. Ja men säg det då! Sa jag. De andra i
studion stod bakom honom och såg lika arga ut. Jag krävde att få pengarna tillbaka men alla bara skrek att nu fick jag för fan skärpa mig, han hade fixat min tatuering och var jag inte nöjd var det bara att gå. 
Jag sa att jag ska se till så att ingen kommer hit, de sa argt "JA GÖR DET, VI KLARAR OSS". Sen drog jag med mamma ut. 
Denna tatuerare förföljde mig faktiskt från tåget en gång en kväll, jag fick springa för att komma ifrån honom. Sjukt obehaglig människa som förstört min nacke för livet känns det som. Jag får ångest så fort jag ser den och såfort jag vet 
att någon ser den, eller när någon säger något om den. 

Tack på förhand!
Sanna 
 Och efter "fixet"


Jag är 23 år gammal och skaffade denna tatuering när jag var 18år, strax efter gymnasiet. Jag tycker den är så fruktansvärd att detta är faktiskt första gången jag någonsin tar bild på den. NÅGONSIN. Första bilden på fem år. Jag låter inte ens min pojkvän titta på den för jag tycker den är så hiskeligt ful och detta är historien bakom den:
Jag tror att tatueraren hette XXXXXXX, ingen annan som blivit tatuerad av honom kommer heller ihåg vad han heter, frågade runt lite. Men han var en on-the-road tatuerare i norra Sverige och Finland och "AAALLLAAA" som hade tatuerat sig hos honom var "sååå" nöjda och han var ju inte ens dyr. Jag var ändå noggrann och kollade upp några grejer han gjort innan, det var mest småsaker dock i stil med namn i nacken och dyl. Men jag hade just gått ut gymnasiet och var lite "what the hell, hur fel kan det bli" över det hela. Jo, det kan bli så fel att man i över fem år dras för att ens visa sitt smalben, vilket inte alltid är det roligaste att göra heller. Efter att ha slängt in lite pengar i kontanter från min sida så körde han körde runt på mitt smalben i dryga timmen och detta är resultatet.

De som sett min tatuering, ser knappt vad det är. Min ursprungsidé och grova skiss som jag lämnade in var en blandning av idéer med älvor och blommor. MMMH, älvor och blommor... hans inskuggade älvor ser ut som... fläckar? Någon mystisk hudsjukdom? Blåmärken? Well allt utom älvor i alla fall. Vill inte ens kommentera linjerna eller skuggningen. Bilden talar för sig själv. Nu fem år senare så vill jag inget annat än att täcka över skiten. För tyvärr kunde ju denna "XXXXXXXX" varken dra linjer eller skugga... eller komponera något vettigt utav ens idéer. Har en hel bunt med snygga tatueringar nu och skulle gärna vilja kunna inkludera mitt smalben i den skaran. Det är mycket svart på den men kan tänka mig en väldigt mörk cover up, allt utom denna... skamfläck som så gärna folk ser då den sitter sjukt olägligt att dölja förutom med heltäckande strumpbyxor.
Paulina

6 kommentarer:

Kattis sa...

Åh vad jag LIDER med personen som fick "kattögonen" gjorda! Din stackare, vilket AS till människa som gjorde detta på dig - du har mina fulla sympatier!

M sa...

Håller med kommentaren ovanför, stackars dig med kattögonen, hoppas du vinner den här tävlingen för det där måste vara hemskt att gå runt med:(

TearsOfLilith Linnea sa...

Håller med båda ovanför om kattögonen, tyckte till o med det blev mycket värre efter "fixet" hade nästan varit bättre om dom var som dom var innan "fixet" och någon annan klok tatuerade fixade dom istället.

Anonym sa...

Jag tycker att biljardkulan på handleden i första omgången är värst hittills den kan man inte göma på något vis./Micke

Anonym sa...

Varför saknas text om "kattögonen"?

Stina sa...

Kopierade kundens mail och det funkade tydligen sådär m bloggen,sorry!