Sidvyer, senaste månaden

lördag 21 juni 2014

matMidsommar 2014

Midsommaren startade med ett rejält pass på gymmet så man får klämma ner extra grädde till joergubbarna,sen hem lagom för att hjälpa systers diska barnet. Han uttryckte extra högljutt missnöje med att bli duschad så den enda badbaljan förutom havet som var tillgänglig var  diskhon. Han verkade godkänna detta utan problem! Bad systers ta några varv med diskborsten med,man kan aldrig vara tillräckligt renlig!

 Jag var tvungen att ta på m ig skorna och i 2 sekunder höll Kapten barnet,,där satt bildbeviset;) Leon är lika nöjd varsom faktiskt.
 Midsommar firades detta året hemma på gräslök,och Frank hälsade oss välkomna med krans och allt!
 Sen kom den obligatoriska"hålla barnet" paraden där   kvinnfolket  och Isaac höll och duttade;)  Här ser Leon något psykotiskt vettskrämd ut?
 Nypontatis kokades,,Tror vi satsade på att köpa minst ett kilo av allt  ,inklusive gräslök och mattes,men dill,,,det glömde vi alla.
 En attans grann  schmürrgåstårta var beställd,om ifall att  maten och de trekilona matjessillen inte skulle räcka till för att få oss mätta,,och då var detta bara måltid nummer ett!
 Frank hjälpte till som fotstol lite då och då,lite beroende på vems fötter som var ovanpå. Kaptens fötter möttes av ett djävulskt morrande som endast kan liknas vid polenfärjan i full back!! Biancas fötter möttes av ett smörmiltt bakåtslick.
 Det är så praktiskt när barnen matar barnen,di sköter sig själva di små glyttarna.

 Systers var designated driver  i år(detta skriver jag mest för att man alltid glömmer vem som körde när kampen om nästa midsommar dyker upp och man ska lotta ut det årets designated!)
 Jag satt brevid Isaac och gjorde mitt bästa för att läxa upp tonåring,,det är fanimig rätt roligt;) Hans känsliga barnaöron fick nog höra mer än de nånsin gjort igår,och det är rätt mycket sagt med tanke på att han är född  Sjögren;)
 Cissel sätter igång det sedvanliga barnarbetet,1 kr i timmen och godis är taxan. Vem fan säger att barnarbete är fel? Ser tösen less ut??
 Vi gick åt osten rätt hårt  i vår smörgåsbordsfrenzie,men hav förtröstan,Vera fixar detta !!Att limma den hade ju bara varit  småsint.
 Frank pausar lite från att morra och leka med det slemmiga benet  och gick ut och lade sig för att dricka. Höjden av lathet.

 Sen dök Sköld d.y upp med lite mojitos!!  Kan bara beordra er att faktiskt testa att göra egna mojitos,sen får ni brun respekt för bartendern som kan slänga ihopa en på nolltid,och kommer ikke längre att sucka och stöna i baren för att det tar lång tid!

 Vi turades alla om att bära och lulla på liten,fast det var nog mest en ursäkt för att få bära lite,han var tyst mest hela kvällen och låg och jollrade för sig själva i vagnen,störd av inget.
 Spana in den något för korta varelsen i hundkostym i  bakgrunden
 Runt 5 snåret får Shield ett ADHD ryck och går på folk med vilket tillhygge som än finns i närheten,lyckligtvis för Virus  var det frisyrattiraljer. Det var värre 1992 då allt som låg på bordet  var en dildo och lite jordnötter.

 Linus sköter stoiskt affärerna genom allt vitt brus som är Sköld,,fem solar för tålamod.
Det efterfrågades om liten hade blommor i håret och det fixade jag lite snabbt,klart pågen ska ha krans sin första midsommar! Frank fick helt enkelt låna ut sitt halsband en liten stund. Oklart om Leon gillade det eller ej,,,ska fråga honom när han är 16 om han tröttnat på mina upptåg då,,jag utlovar en massa mer av dessa.

 Sen var det plötsligt kväll,och då ska man ju äta,varesig man är hungrig eller ikke! Grillen ströks på i Tjernobylstyrka och fritösena jagades igång! Pågarna brände armhåren av sig  i godan grillro och det luktade sommar ända till Polen.

 För Nyman/Nilsson/Mårtenson/Lundh delen av festen slutade den någonstans här efter rödvinet och griller. Liten ville hem (Dvs vi ville;)) och Systers ska köra långt idag. Midsommar är en högtid jag inte så ofta känner för att fira längre,den har blivit nyår nummer 2. Man gnäller om vädret och ångrar allt det man inte gjorde som kotymen säger att man ska göra. Jag plockade inte en massa blommor och hoppade över noll stenajär,men jag är relativt säker på att jag kommer att få ligga med mitt livs kärlek ändån,så jag låter det stackars ogräset stå ifred;)
Midsommar är en "lördag" som alla andra,jag är bara så glad att jag fick spendera den med klanen,,,inget kan gå fel när möllegruppen är samlade;)




1 kommentar:

Nova sa...

Herregud vad vacker du är Stina