Sidvyer, senaste månaden

fredag 24 juli 2015

18 grader i studion,,,

Så var det dax att blogga lite igen. Jobbar vidare genom sommaren såklart,men denna sommaren är det inte helt bekvämt.Efter att pannan smällt till och det börjat porla  i elementen ringde jag Heimstaden och berättade ( pannan mår troligen inte bra av det och det är ett rätt störigt ljud) och då beslutade vår fastighetsskötare att prompt stänga AV pannan trots att de vet att det inte funkar i detta huset. Det blev iskallt.  Nu har jag försökt få tag på någon som gör något i ca 2 veckor,,, Jag får löften och dagen efter är det lika kallt eller kallare. Källaren är ju utsatt för fukt konstant så där nere går det inte att vara just nu,den håller 18,4 grader.
Väggarna förstörs och all renovering jag gjort sabbas helt enkelt. Jag påpekar detta och fick ett el element sålänge,,,
Ett elelement håller inte   fukten ur väggarna och det hjälper inte bort mögeldoften som kommer från kryptan.
Kryptan är då ett utrymme ca 30 c under källarnivå bredvid min lokal som jag fick veta att jag kunde använda som förråd när jag flyttade in. Det var belamrat med papp och skit från förra innehavarna och lite då och då stiger grundvattnet upp och får allt att mögla. Detta visste jag inte och efter att det hänt första gången var allt jag ställt in där förstört.Sen dess har det alltså fått stå,och det SKULLE rensas ut av Heimstaden,men så blev det aldrig. Så nu står dendär sörjan där i 3-4 cm vatten konstant. 
Utan värme börjar detta leva sitt eget liv.


Detta sitter jag och jobbar i och fryser som en galning,,, ingen trevlig miljö och det börjar tära.
Tydligen har vi en panna från yttre rymden och det är svårt att hitta någon som kan shunta upp den. Startade är den nu(efter 15 ilskna samtal) men den går inte igång för att den stod alldeles för lågt. 
Yeyy,,,Vartannat år är det samma sak,någon ny vaktmästare blir förvånad att underhållsvärme är igång ,stänger av och det krävs en massiv mängd gnäll för att få igång det igen:/


Nå jag har fått lite gjort iaf,och Magnus fick sin sjöjungfru färdig i kylan.
 Alex fick sin chestpiece färdig :)
 Annas föräldrar fick text och blommor omkring sig:)


 Och Hanna fick sin ungdomssynd täckt med en queen bee fjäril;)






Inga kommentarer: