Sidvyer, senaste månaden

söndag 14 augusti 2016

Jobb ,Garage och Loppisar!

Jobbat har jag gjort ja!  Vi samlar den lilla skaran här då och börjar med Jonas vars underarm har blivit påbuggd med solrosor och rödstjärtar. Solrosorna är till hans lilla son Vincent som inte längre finns,och den lilla ugglan som sitter mitt i skölden satt redan där även den en liten hyllning till pojken som inte fick leva mer än några få flämtande dagar.
 Vi fortsatte även på Sebbe och även om han har den största armen jag tatuerat börjar vi ärma oss någon slags helhet,,bara en 7-8 heldagar kvar:/
 Sen en liten tattoodle på en underbar kvinna som lät mig klottra på henne för 15 år sedan och återkommer efter all denna tid! Hur skoj somhelst!
 Vi påbörjade även en stooor uggla på den OS-sömniga Alexander  och denna ska bli så rolig att färglägga i sinom tid!
Sen har det såklart loppats en del och jag är förvånad över hur mycket man hittar fortfarande på bara Ystads lilla torg! Ett art Deco fat,trefotat tex!
 Sen fick jag hem bysten av den lille pojken och jag vet inte vem som format honom men vill väldigt gärna veta så vet ni:hojta!
 And theeeen,,you win some you lose some:/ så pratar vi inte mer om det!
 Fredag kväll hynde vi och Sjögräs ner på Vitas  och tröstdrack en cosmo för att det plötsligt blivit höst från full sommar. Tydligen kommer sommaren efter helgen igen,,men man kan inte vara så säker. Gör den det var det Cosmons förtjänst!
 Vi testar även att ta tillbaka 90-talet genom att utfoska alla användningsområden på mitt armband,,och min näsa tydligen.
 Klockan aptidigt stod jag så för första gången på ÖP torget och loppade ut lite grejer! Det var dödens enkelt och jag fick stå brevid ystads guttigaste herre! Detta görs om de få dagarna jag kan  framöver:) Lördagar på ÖP torget alltså! be there eller skit i det;)

Jag lyckades komma hem med färre grejer än jag kom dit med men dock fylldes förrådet på med dessa snyggingar! Gunnar Anders  Bodega glas i 2 olika färger av Lindshammar glasbruk!
 Och en helt härlig liten vintagelampa i teak koppar och rött härligt glas!
 Loppade skiten ur mig,fick en p-böter och kastade mig sedan i Anuset för att köra upp till Hammen,,,Höganäs där vi bokat  bord på Garage för att äta och dessutom se Mustach! Win.
Särskolan åkte Audi upp,,we cant all fit in my Anus.
 Kapten är totalrelaxad,,,
 Så även jag om än en snörpt min ,,är det verkligen min bästa "se svår ut på foto "min??!!
 Herrefolket satte av mot garage bara för att fastna i sjuka regnskurar på vägen. Tack gode gud var det varmt,annars hade nog kvällen slutat här unter den linden med möllegänget. Både jag och Hammennäs är glada att vi slapp.
 Väl framme kollade vi på Jetbone som var förband och fann en bänk att ockupera. Bara då var det uppehåll och fint väder,,lite som om det var menat!



 Somliga roade sig med att röga pipa,,jag letade desperat efter öronproppar i bästa pensionistanda under tiden som jag funderade på VARFÖR de måste spela så så högt!
Klockan 21 hade vi  bord och vi började inse geniet i att boka bord utomhus;) Första sittparkett till liveshowen och Virus skrämde bort alla som försökte stå och glo  i vårt synfält;)  WIN!!

 Lämnar du förresten din telefon för en sekund  i vårt sällskap kommer du att ha en 20-30 selfies på Virus, och dessa är de jag föredrar,mycket värre saker har fotograferats.
 Wings till förrätt och korvar. Man märkte att köket var enormt stressat men jag har hellre att för och huvudrätt kommer lite för fort än att det dröjer för länge emellan!° Wingsen var perfekta som vanligt!
 Vera håller intensivkurs i kyckling. Dennis är jätteintresserad.
 Denna gången tog jag spareribs,och jaghar inget att klaga på alls förutom att jag nog velat ha Animalstyle denna gången med,,deras burgare är för jävla bra för att inte ta om och om igen!
 Dennis fick mycket uppmärksamhet från alla sorters kön denna kvällen och vi kom fram till att det var hans djuriska mustach som gjorde det,,det och det faktum att han kör commando,,Sköld hade svårt att hålla sig tyglad efter det avslöjandet!!
 Kan vara wingsen,kan vara musiken,,mycket kärlek i luften denna kvällen var det,,den fysiska sorten.
 Vi lyssnade färdigt på Mustach och drog sedan hem. Vera hade börjat få ont i magen och 75% av gänget var lite mätta på det enorma ljudet. Det var skitbra,,men vi är gamla;) Det blev hotelllobbyn en liten stund,där jag utforskade Dennis bästa partytricks,,han har mer hud än de flesta människor!!

 Han har MAGNIFIKA armbågar men är snål som själve fan med att dela med sig så tyvärr fick vi inte det på bild,men jag kan säga att den som flyger med Dennis behöver inte vara rädd i nödsituation,han har fallskärmar på BÅDA bågarna!

 Ganska tidigt (8.00) vaknade jag dagen efter och tyckte det var frukostdax. Dennis och Sköld var inte svåra,,däremot lurade dem upp Virus ur sängen  så tidigt att han dubbelmonterade sina linser och  svalde en mindre gam i denna gäspningen.

 Jag dumpade Dennis på Hesingborgs station och drog vidare mot Hörby där jag skulle besöka Kuriosafarmen. Ett litet lysterglas av Northwood fanns kvar i en av skräpkorgarna och jag tänkte IKKE låta någon annan ta det!  På vägen dit trillade jag på ett underbart gammalt par som skulle loppa ut sitt bohag och allt i deras gömmor och jag hittade en hel del underbara grejer! Här en Egyptisk kopparkruka  i Jugendstil:)!
Två sockerlådor som är så omåttligt populära just nu!
 Och sen något helt sjukt! En  sjukt fin margarinlåda fullproppad med hushållsarticklar från 1940!!! Vissa av dem innehåller fortfarande allt! Tvätmedel,kaffeersättning,tvättspån,brödkryddor,,u name it!!






 När jag kom till kuriosafarmen hittade jag glaset och en herrans massa annat!  Här en magisk fönsterdekor av John Käll!


 Två bo fajans tallrikar från 50-talet,,
 tre stycken underbara äggkoppar av Bo Fajans,,även de 50-60-tal
 En vintage stringkorg a från 60-70talet av Alessi(tror jag)

Det berömda glaset,,
Två smååå små pressglashönor som jag är lite kär i!
Två lysterglasskålar av Eda glasbruk tillverkade någonstans mellan 1925-1930! Mint condition.
ännu en Northwood glasskål,om än med en liten spricka i  men vad kan man mer begära av en glasskål som är 113 år gammal!!?? Tillverkad 1903.
Drog en sväng ut om Smedstorp för att köpa en bordsstomme jag sett där för någom månad sedan då jag loppade fatet åt det förra veckan och tittar inom en liten butik på vägen (fråga mig inte vad samhället heter men kör från St.Olof till Smedstorp så hittar ni den) Och där stod 6 stycken ljuva Ittala glas av Tapio Wirkkala! Taget!
En liten liten av Erik Höglund också!
 Hittade stommen och rökbordet är åter ett!! så jävla roligt när det passar!

 På vägen någonstans hittar man Kannibalmuseumet i Önneköp(tror jag) och där kan ni hitta lite vadsom,jag hittade denna magiska jugendlampa i blyglas!





 Nu får det vara slutloppat på ett litet tag,det får säljas lite med;) ,,,so I keep telling myself. Allt ni ser på bilderna är till salu och allt finns på instagram under Artnoveauvintage om ni vill se mer :)













Inga kommentarer: