Sidvyer, senaste månaden

måndag 1 augusti 2016

Grym hojtur och utvärdering av Garaget i Höganäs !

En eller flera Sköldar fick den brillianta idén att anordna en MC-tur  i slutet av juli var det sagt. Jag hade mina ängsliga stunder inför detta:ska kroppen hålla,ska hojen hålla,ska vädret hålla?
Vädret kan man inget göra åt,kroppen får man droga och hojen,,ja den gör vadfan den vill.
Mycket riktigt,någon vecka innan det var dax lade DATORN av på hojen,,något sådant har jag aldrig varit med om,och inte heller mekanikerna som konsulterade på detta problemet. Det är så ovanligt att det går under "händer inte"
Det hände,och på något poetiskt vis var det menat för efter en hel dag av huvudkliande och felsökning hoppade jag på ebay.de för att se vad en PCU kostade och springer rätt på en väldigt billig dator till en 748R-02,,den turen har man bara inte!!!
Jag fick hem den,monterade på och hojen spinner som en katt!! Nu när vi då tog MC-turen upptäcker jag att alla konstigheter hon hade för sig förr (tjuvstopp i friläge när du rullar i 90km/h och host och hack när man drar på ordentligt) är helt borta! Det visade ju sig att där satt en 916 dator på henne.
Min hoj har fått sin hormonbalans fixad precis samtidigt som  jag fick det!!  
Det blev brödrarna Sköld,jag ,Virus och Lena på tur! Vera åker bak på Virus  så 4 guttiga hojar satte av i det mest perfekta vädret man kan ha!
Eller ja,,satte av och satte av,,Virus motorcykel bestämde sig för att ha laddat ur dagen innan vi skulle åka. Lite lustigt med tanke på att batteriet var helt nytt och kan omöjligen ha laddat ur på naturlig väg. Han satte sin laddare på det men den ville inte ladda ,vilket han upptäckte morgonen efter. Efter lite mek,pill och kli i huvudet  exploderade det!!!
 Jag har fan aldrig hört talas om att ett MC-batteri exploderar men så var det. 
Sköld ryckte ut och lånade ett batteri som passade perfa och så satte vi iväg med en något sönderstressad Virus. Vi hade oavsett inte bråttom alls,en sånhär dag tar man till detta och det SKA hända något innan avfärd annars händer det ngt på färden.

Fanimig inte var dag man får actionfoto på sigsjälv  men Vera var vår alldeles egna Hunter S. Thompson och stundvis levande GPS.
Vi tog en tur ganska så direkt taget  från Fear and Loathing in till Malmö och Svågertorp. Efter 8 mil visar det sig att Virus batteri inte behöver bytas ut,så Sköldettan slår en kiss på Biltema  och sen rullar vi mot Köpendanmark!
Ni kan för wow-faktorns skull låtsas att jag rullar här på bilden,ok?
 En grym brotur och en ännu grymmare tunneltur (tänkte lyssna på min italienska MEN jag hade stoppat in två soffdynor i öronen och det blir attans så jävla mörkt i tunneln med mörkt visir kom jag på ,,jag följde skyltlyktor och höll mig jävligt passiv)
 Vi rullar in på Nytorv i Cph  för en macka och lite danska VUUIIDDEHEUHL!!! . Jag ska erkänna att jag inte var helt bekväm med att köra i centrala Köpenhamn  utan en suck om vart vi skulle men fan den som ger sig,det funkade faktiskt. Vi rullar in lagom svitta till ett magiskt café där man får grymma smørrebrø! Det är faktiskt mitt första alls kom jag på nu. Check.
 Det började skvätta när vi fikade och  på turen från fiket till Helsingør  duggade det lite ,men inte så det störde på något vis alls:)

 Virus kanske skulle säga något annat om den saken  då han körde i shorts och örntisha,,

 Färja över till Helsingborg. Vi var något nerviga över att hojarna skulle stå helt utan spännband ,men det klarade sig,mycket för att det var kavlugnt den dagen, men även för att  vi så FORT man bara fick rusade ner och höll om våra barn när kapten gjorde sin slide-in-sideways parkering med pråmen!
 Nån typ av McStalker  mellan lastbilarna,,
DarthVader och alla andra var redo för ID-kontroll.
 Vi kommer fram till den snögge polisen som kollar ID  and we be like,,,,!!!! Hello sailorboooooyyy,,,
 Hammenhög,,nä Höganäs kom snabbare än fan och vid detta laget är jag ack  så tacksam för det,min kropp är inte van vid  detta ,den skrek ,fes och åmade sig i sadeln ,inget av alternativen vidare bekvämt i ett helställ! Efter en inchecknings öl vid baren slängde vi oss på sängarna och pustade ut i 2 sekunder,sen satte vi oss på hotellet för att samtala, öla och bara vara.
 På krypspringavstånd från Hotell bryggan har Hammenh,,Höganäs ett ställe som heter Garaget. Det är ett garage med universums häftigaste feeling! Ja,många har gjort samma koncept förr men inte lyckats fylla sitt plejs med samma genuina atmosfär som dessa har. Har ni inte varit där föreslår jag att ni tar er feta jänkare eller hoj eller bara vad ni vill ,parker möget utanför och tar en posse vingar,,ni kommer INTE att bli besvikna!


 Här ser ni menyn,ett underbart virrvarr av lite gott och blandat. Wings till förrätt  och deras prisade burgare till huvudrätt blev det.
 Wingsen,,ja vad fan kan jag säga mer än att det var perfekt? Jag äter aldrig wings för jag ogillar det flottiga skinnet men detta var ju bara perfektion. Perfekt grillade/friterade med  en mörk sirap ringlad över och magiskt kryddade. Kapten ville ha dem lite starkare ,men de föll mig fantastiskt i smaken! Brödet du får till skojar man inte heller bort. En enkel tjockare brödskiva men även den,,perfekt.Jag kommer att slita ut ordet.
 Nä,ingen grymmesnygg bild på  Animalstyle and fries(bacon,jalapénos,pepperjack och grovmalen högrev) men det är inte guide Michelin de satsar på,de satsar på att få dig att  drömma våta drömmar om deras burgare så du inte har något annat val än att åka dit igen,,snart,,,,väldigt snart. Pommesen(viktiga för min del )var även de perfekta,, Vi hann inte testa deras shake med ett järn i men de kommer att testas nästa runda!
 Männen blev kärleksfulla av de massiva portionerna bra mat och gick strax för att kramas på herrarnas,,Vera joinade.
 Efter  det satt vi ute under brännare och bara njöt av sommarnatten tills ingen av oss kunde hålla ögonen öppna mer och killen i baren ville stänga (söndag) . Vi stupade alla i säng  och sov som små barn!

 Morgonen efter vaknade vi till grymt fint väder,,en stund,,,,
När vi ätit frukost och studerat det stora gråsvarta kakmonster till moln som närmade sig från  Danmark  fick jag bråttom. Motorvägen hem var min plan eftersom jag knappt kunde koppla sedan dagen innan och pågarna ville köra småvägar hem,något jag vet med mig att jag inte hade orkat med. Jag kastade mig på hojen och försökte ta mig ur Hammenhöganäs,något som var lättare sagt än gjort. När jag väl hittade ut började det regna,,som fan. Hoppade av och hynde under en björk medans en vägg av vatten sköljde över Hammennäs . Det slutade liasom aldrig och efter ett tag får man inse att turen hem inte alls kommer att bli så rolig. Hoppade på och siktade på att köra ifrån ovädret och fan om inte det fungerade utmärkt!! Efter Helsingborg var det värme och torrt hela vägen!! 
Nästa hojtur ska jag INTE ha en superbike att köra på,den trivs liksom inte i 30-60 men oavsett detta så var det sjukt roligt alltihopa och jag kommer för alltid att komma ihåg denna dagen som dagen vi åt smørrebrød,beställde HVIEDDEEUULLL och  bemästrade Köpenhamn by bike;)

























Inga kommentarer: