Sidvyer, senaste månaden

måndag 22 augusti 2016

Jobb och samlarmarknad i Markaryd.

En händelserik vecka har det varit kan jag lova, matförgiftning,akuten,cysta, antikmarknad i  Markaryd jobb och läkarbesök. Vi tar jobb först för det andra är rätt jävla tråkigt;) 
Emma fick en ros på sina revben,en ros som kan komma att utvecklas  vid senare tidpunkt,för tillfället är nog Emma mätt på  revbenstatueringar;)


 Finaste  Nettan fortsätter att fixa på den dåliga MS armen och nu börjar vi få en helhet på det ,långsamt men säkert:)
 Sebbe,formerly known as kontinenten (sebbe jag har ditt Wrestlingnamn här !!) fortsatte på helarmen som hands down är den största jag gjort. Vi har ett par omgångar till på denna,men det närmar sig nu en helarm mer och mer. Var tvungen att fota hans arm böjd eftersom han är så stor att hela helt enkelt inte får plats på en bild.

 När jag kom hem väntade en trevlig överraskning på fältet! 2 storkpar har bestämt sig för att ganska orädda beta och jaga möss på det nyslagna fältet. Jag säger heja heja för de små kräken tar sig panikartat in i vårt hus nu när deras skydd blivit skördat!





Det var full rulle på att göra sig iordning efter jobb i lördags,trött som ett helvete efter en rätt hård vecka med magont feber och en cysta som gärna gjort sig påmind,,Ni ser min 90-tals entusiasm;) Första gången på ,,2 år som jag har håret utsläppt  och lurvigt,,nu drösslar jag inte och det känns ok att släppa loss även om det är en skugga av sitt forna jag och vääääldigt tunt.
Vi blev bjudna på Villan av Sjögräs och åt en fantastisk 7 rätters där,fick nöja mig med ett glas vin som jag inte ens drack upp,antibiotikan gav mig en rätt trist smak i munnen och man får inte dricka sprit ihopa med den jag tog.  Inget jag gnyr över,jag skulle upp fruktat tidigt och dra till Markaryd med loppisdamerna för att kolla på antik och samlarmarknad där! 

 Tog hållet om Fulltofta för att få se mina hemtrakter. Blir alltid gråtfärdig av att inte få vara en del av det längre ,och när jag inser att jag aldrig kommer att flytta dit igen trillar tårarna.
 Vinkar till Duvan när jag kör förbi och kollar på det imponerande storkboet som förberetts på taket:)
 Plockade upp Vhristine i Höör och  Sara i perstorp,sen bar det av mot Markaryd  i full fart!

 Det första jag trillade över var denna underbara jugendpjäs som jag kändeigen från en pjäs jag sett i Prag,troligen gjord av ett företag som heter Loket . Svårt att hitta något alls om dem men källor i Prag verkar rätt säkra på sin sak. Ska bara fixa till limresterna som  någon idiot fixat runt halsen på henne.
 Sara hittade det sjukaste av alla och slog till. Ett litet uppstoppat kid som aldrig varit fött. Mamman blev påkörd och så blev detta resultatet,resten överlåter vi till fantasin.
 Jag hittade massa godbitar,men här är ett par av dem! Knytkalas av Anita Nylund  tex:)
 En ostkupa i uranglas ,art deco sti:) Mint condition!
 4 äggkoppar av Bo Fajans:)
 Ett par magiska jugendlampetter i en variant jag aldrig sett! För mer gottis kolla in på  artnoveauvintage på insta eller på mitt traderakonto ducati22gul där godis säljs:)


Inga kommentarer: