Sidvyer, senaste månaden

tisdag 24 maj 2011

Salazopyrin anyone?

Vi filar vidare på fiskarmen och drämde dit en anemon och lite fallskärmsjägare:)!! Ovant att bli färdig med armbåge och insida före utsidan av armen,och jag är jättetacksam för att Shirine sitter så jäkla bra:)

Idag börjar jag på en ny behandling istället för de förbannade methotrexaterna som gjort mitt liv till ett rent helvete de senaste månaderna. Salazopyrin heter det nya och de tabletterna  gick ju att svälja utan problem ,men för att vara säker köpte jag med mig hem en ny ganska skitbra sak från apoteket:)! En godisfilm som man trycker in pillerna i så de inte smakar alls:) Nåja de hade inte hjälpt för cellgifterna,de är små och 8 stycken,och jag kan inte börja beskriva hur JÄVLA glad jag är att slippa dem:)!!!!

3 kommentarer:

Ann sa...

Ah! Du är så jäkla duktig, och du utvecklas hela tiden! Hoppas jag kan få till en tid till dig nästa bokningsdag så du kan finslipa/bygga ut det jobb du redan gjort på mig :-).

Hoppas nya mediciner funkar bättre för dig. Förbannat trist att behöva dem bara!

Anonym sa...

Methotrexatet har jag inte haft problem att svälj, men jag har vaknat av att jag spytt på natten. Inte kul att vakna på det sättet. Fy, fan. Det slutade med att jag mådde illa bara jag visste att det var den dan i veckan så jag skulle ta dem. Näe, värre medicin har jag faktiskt aldrig provat.
Kan dock meddela att man kan tatuera sig under pågående behandling. Jag tänkte inte alls på att det kan försämra läkningsprocessen så jag gjorde ett uppehåll först 3 veckor innan jag skulle tatuera mig. Men jag läkte fint i alla fall.

Kämpa på!

Stina sa...

javisst! kroppen bara skriker åt dig att du inte bör ta dem,det är gift! och varför skulle man när det finns Enbrell och remicaid?
Jag har tatuerat mig på methotrexater och man glömmer ju att vårt immunförsvar är svinbra,så på medecinerna är det ju,,lagom;)? Funkar skitbra.