Sidvyer, senaste månaden

måndag 2 maj 2011

till Norrköping och tillbaka,i ett Anus:en bedrift.

Som vanligt inför en mässa köper jag några kilo godis för att bjuda alla tatuerarna på (och stundvis får även kunderna komma till) och Kapten kapade påsen och fick bändas loss. Allt går med ett kojärn och övertalning.
Den obligatoriska bilden på en urvacker Vettern som låg som en spegel. Vädret var som det ska i slutet av april,och Norrköping stod i blom,som det sig bör inför denna mässan. Förra årt var det så kallt att inget blommade,och det var som en betongmössa på hela mässan,där besökarantalet rasade drastiskt. Tyvärr blev det ÄNNU sämre detta året,så nu kan det vara final för mig och denna mässan tyvärr.

Fredagen börjades med pappa Johnny som fick något som börjar bli vårt släktvapen,bugs. Jag har 2 redan och Nicklas lillebror har en med,nu ska bara resten av släkten märkas. Om bara alla hade suttit så lugnt som Johnny;)


Ett helt omotiverat halvt skrevande halvt skamligt foto,för att jag kan. Det blev tubtopp(med BH,det känns annars som man tappar pattarna och det kan man INTE göra på en mässa) och de underliga byxorna från desigual:)
The Ebba och jag hittade lite bling att leka med,och stylade upp oss rätt rejält. Hittade plastbling i BHn långt efter detta,vilket resulterade i världens trolleri tricks för moren när det var dax för henne att bli tatuerad.



Fick äran att träffa Love och Jessica när vi skulle fylla i de sista små hålen på hennes arm,en nästan vemodig känsla av att en underbar resa är över. Vi har ju gjort så många mässor ihopa med denna och nu då? Nåja,det kommer en arm till tydligen;)



Sen var det dax för min kära mor som ville ta något på halsen,och vem är jag att neka henne det när hon sällan eller aldrig har sagt åt mig vad jag får och inte får göra när det gäller sådant,så på lördagen blev det åka av! Hon var riktigt duktigt trots det ömma stället och fick tillockmed tävlat;)


När vi satt och åt  fick jag syn på Mr. Reinels extraknä!!! Strunta i tattoosen och kolla på den enorma bulan som sitter UNDER det som borde vara orginalbulan! Hans tvilling har tydligen ett ännu större extraknä!!  Detta måste undersökas. Vilket partytrix. Tillsammans med min avsaknad av näsben kan vi starta en freakshow.

Sen hittade jag det sötaste på mässan,och mr. Wingburen drog innan jag foick chansen att ens fråga var han hittat denna UNDERBARA killen!!!  Bara titta,,jag skrattade så jag fes(nästan) åt denna ultraskabbiga kåltrasten. Karaktär är allt jag har att säga. Vill ha begär på denna.


Lördag kväll var det den obligatoriska drickan på Scandic,ett ganska stökigt göre efter en hel dag p åen mässa där oljud kommer från alla håll,men vi lyckades hitta ett undangömt bord där vi sen fick den stora äran att joinas av Håkan på Cirkle tattoo och Jimmylajnen på Fisheye ink,som om inte Ebba och mr. Reinel var nog. Utan the Ebba och Fredrik hade jag nog aldrig vågat prata med en enda av alla de underbara människor jag fick träffa i helgen. Nackdelen med att vara så blyg (jag vet,det ser inte ut så,men faktum är att jag har otroligt svårt för att ta ögonkontakt och säga något alls,vilket troligen tolkas som snorkighet)




Håkans polare(jag är sämst på namn,förlåt!!) hade de bästa fingertattoosen jag sett;) Inte det trötta gamla Hate och Love utan ,,,,


Efter en snabb söndag packade jag som vinden och började på den dryga jävla vägen hem,och när jag kom till Ystad hamna jag mitt i trasporten av en vindkraftsvinge,,,de är imponerande!!!
Mot nya äventyr nu,,,,




12 kommentarer:

Vera sa...

Sjukt snygg i din skevande outfit!!

Stina Nyman sa...

tackar!!!

Anonym sa...

snygga bralloor! Och dina mors tatuering satt som en smäck på den kvinnan :)

Såna däringa vindkraftverk har jag med vari med o kört. Eller jag körde bilen som stoppar upp alla andra tafikanter och pekar och viftar. Ibland fick man peka lite finger med! DET ser dem alltid konstig nog..

M som i Minst snygg i denna trion sa...

Snygg jävla syster jag har alltså!!!!!! Och mamma ;)

Jenny sa...

hej stina! Såg ut som en hel skön helg:) Tänkte fråga dig en sak, om det går bra? Du går el har gått på creatin va? Undrar bara om du har något tips, vilken sort o märke.. Är en tjej som tränar mycket och vill ha goa resultat innan sommaren:) Tänkte kunde iaf fråga. Tackar.

Stina Nyman sa...

Hej jenny! Jag har Green Magnatude(tror de stavar så) men dte är ju också det enda jag testat,så,,, tipset är att inte ta för mye av det utan max 3 tsk per dag i 3 drickor,,det måttet som ligger i är fmer än en msk- tar man för mye svullnar man av vatten istället;)
Tips på träning,,byta övningar och muskelgrupper lite så kroppen inte vänjer sig och intervall cardio (8 min räcker) är the shit! (jag gör ingen cardio mitt lata helvete!)

Anonym sa...

Hey! Mycket bra blogg må jag säga! Vilken stjärna du är. Du kan nog vara bland det snyggaste jag sett. Speciellt i tatueringsvärlden!
Och du och Mr Reinel borde ju bilda par! Shit vad ni hade varit snygga ihop!

Stina sa...

Aww tack! men Reinel är redan upptagen med Ebba,och jag har min Kapten;) varsin fredrik som dessutom båda 2 är tväggstvillingar,det är fan inte illa;)

Jenny sa...

Tack för svaret!Har läst om så många olika creatin men vill ju inte bli svullen. Det sista man vill:)Kan man blanda det med annat än vatten? Kör rätt mkt cardio 1-2 mil i veckan men kanske borde köra lite intervaller. Man vill ju bli av med dem där sista djävuls kg.haha. Ha en bra lille dag /onsdag. Jenny*

Stina Nyman sa...

hahahaha nja det är väl en smaksak om man vill blanda med ngt annat. Det smakar ganska mycket själv det jag tar,som piggelin,så inget annat behövs . Tränar du mycket cardio och morgonträning räcker oftast en kopp kaffe eller en red bull för att höja din prestationsförmåga,och sen efter att man får i sig protein,på vilket sätt du vill:)

Anonym sa...

Synd. :P Ni hade ju lätt blivit Sveriges snyggaste par annars. Tattoo-världens snyggaste par kanske t.o.m ;P Tack för sjukt skön och underhållande läsning iaf! (Och ett litet tips...lägg upp fler bilder på dig! ;D)

Anonym sa...

Vore kanske läge att be Herr Kapten om ursäkt med, ifall han läser. Så; Sorry Kapten! ;P Du har en härlig brud!