Sidvyer, senaste månaden

torsdag 19 maj 2011

Statusjournal:inget för andra än migsjälv.

Jag skriver ner lite hur det går med sjukdomen här för att kolla tillbaka på min  "dagbok" och jämföra om saker har blivit bättre sämre eller samma.
Jag stack till Grekland i en vecka och hoppade över cellgifterna en gång medans jag var där. På väg dit och dagen innan försämrades leder och rygg och höft redan,så jag vet inte om hoppet gjorde något. Slapp dock en dryg veckas illamånde.
Nu har illamåendet kommigt tillbaka med full effekt,och lederna är oförändrat smärtsamma och stela.
Har skrivit in på mina vårdkontakter och förklarat att tröttheten och förvirringen gör att jag inte klarar av mitt liv riktigt längre.
Hade jag varit 65 hade jag accepterat att förvirring och trötthet är en del av livet,men jag ska ha 30 år kvar tills dess.
Fortsättning följer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men du - alla de som får cellgift pga cancer mår ju oxå illa. Har du fått samma antiillamåendemojs som de? Det måste ju gå att få bort illamåendet....nu tycker jag synd om dig på allvar!
Lungan

Stina sa...

jo primperan skulle skrivas ut men de glömde det och jag har inte hunnit/kunnat få tag på dem sen dess tyvärr. På måndag ska det diskuteras om fortsatt course of action,,,sprutor är nästa steg:(

Anonym sa...

Hoppas att du inte e spruträdd då...själv råka jag ut för världens fittsköterska igår. Hon lyckade fanimaj punktera kärlet på 2 ställen. Ser för jävligt ut - blå längs hela armen. Tur att man bör ha långärmat när man ska köra jeep....
Lungan