Sidvyer, senaste månaden

söndag 5 juni 2011

HÖmoppe! eller möhippa då då:)

Så var den fruktade dagen här,möhippan,alla blivande brudars värsta skräck. Jag tror inte på förnedringshippor,det är INTE så man vill komma ihåg sin tid innan bröllopet,och det handlar rätt mycket om att känna sin vän och veta vad hon kan ta och vad hon inte alls gillar.
Jag skulle gömma mig på tåget ,och valde stället där jag sågs minst,,just DÄR hade Terese just tänkt sitta så gömmet sket sig ,men jag,vad göra;) Att gömma sig på ett tåg KAN vara det svåraste Bond uppdraget jag haft hittills.
Terese skulle reservera 6 säten för de andra som sen hoppade på några stationer senare:) Som uppgift hade hon att stå vid ingången av tåget och hälsa resenärer välkomna in,och när vi kom till Malmö skulle hon tacka alla för att de rest med SJ och poledansa lite. Det gick UTMÄRKT!

Vi jävlades med henne hela dagen med hintar om vad hon skulle göra ,bland annat att hon skulle ha en bikini ,men om hon inte packat det kunde vi tillverka en med silvertejp. Att vi sen picknickade brevid dammarna i kungsparken(tror jag det heter) gjorde säkert inte henne nervös alls;)?

Lite små uppgifter ingick,bland annat att åka rutchkana osv. Jag fick denna bilden innan mitt kamerabatteri dog ,och den visar ganska väl vad hon genomled hela dagen. Rematismen är i full blom och  varenda steg och handtag är en plåga (spana in fingrarna:() ,och ändå inte ett pip heeeela jäkla dagen!!!! Starkt gumman!!!

Picknik i parken med utfrågning av den extremt närgågna varianten,men som tjejer kan man inte hålla käften och alla delade md sig av det mesta faktiskt;) Heidi och Maritha hade ordnat detta perfekt,och jag har sån jävla respekt för det. Jag kan inte anordna ett skit eftersom jag inte har någon fantasi och ingen tid alls!? Hur Heidi och Maritha lyckades vet jag inte men jag är impad!
På bilden ovan ser vi då från vänster Heidi Maritha,Ingela och  Cindy:)

Vi hade alla tagit med varsin sak som therese skulle gissa vem det representerade,baserat på våran vänskap,och det var förvånansvärt svårt! Hon gissade tillockmed fel på  min kukfälla!!???Hur det nu är möjligt. Skyller på verktabletterna.
Ingela hade VERKLIGEN lagt ner sin själ och tillverkat en hel liten strippa mED häftmassepattar!

Kukfälla,,kan det bli bättre än på en möhippa?

Sen var det frukost för vissa lunch för andra:) En liten picknick i all ära och slappe i solen med champagne jordgubbar cider och massa asgarv. 

När alla var lagom brända(solbrända) gav vi oss iväg till www.utmaningarnashus.se ute i limhamn typ. Ett SINNESSJUKT roligt ställe som bjöd mig på mitt livs match! ag har aldrig svettats så i 2 timmar som jag gjorde här,och har blåmärken med mig hem som souvernirer!!
(bilden är lånad av  utmaningarnas hus) Vi delades upp i 2 lag "team kukfällan" och" team bitch in a box" sen släpps man lös hej vilt med en kod som ger tillgång till alla rummen,och det finns verkligen så många att du inte tröttnar eller ens kan ha koll på det. Var rum har ett poäng från 50-300 och olika aktivitetspunkter typ fysiskt,tänk eller sikte. Sen leks det. Jag var så slut efter 2 timmar att jag ville spy,in a good way;) Jag råder er att inte vara fulla innan,,det är faktiskt svårt!
Vad vi tänkte på md  2 reumatiker i samma lag,det får vi aldrig veta men än en gång,Therese röjde!!
Efter det lite r&r  i Heidis lägenhet med dusch snacks och musik,, Där fick Therese måla en tavla som är lite hemlis  än så den visar vi ikke;)


Nedan ser vi finaste Linda och Ingela som gör med i reumatikergympan;)

Stadsbuss eller Peugeot? Sistnämnda rymmer bara nån person mindre så jag fick åka dubbelvikt i skuffen med ett skynke över mig eftersom vi parkat vid polisens garage;)Hahaha JAg sket en tesked blött nr Linda sen tokkörde i fel riktning på enkelriktat i innerstan,,,lite spänning såhär i medelåldern?

Middag på underbara Lemongrass,och jag fick ÄNTLIGEN min spicy beef salad!!! Bilderna blev suddiga pgr av mitt grymma sockerfall;)Hahahahaha

Halv elva skildes vi åt trötta mätta men otroligt belåtna efter vad som kommer att bli MITT finaste sommarminne denna sommaren,och jag hoppas att själva Bruden också känner så;)



4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad fint skrivit. tack för en underbar dag //Heidi

Cicci sa...

Såg en länk som kan vara ett tips till nästa möhippa:
https://www.flashback.org/t1533002
:-D
/C

Frugan sa...

Precis så känner bruden också :-D Hoppas förstås att bröllopet blir lika lyckat.Tack som fan för denna dagen!!!<3

Marita sa...

Ooooo va fina bilder!! Lemongräs I like!! Sååå gooooood mat.
Tjejer tack för en rolig och härlig dag i brännans tecken hahahaha