Sidvyer, senaste månaden

onsdag 29 juni 2011

MIN TUR!!

Äntligen var det dax för ett återbesök hos chefen i Stockholm,mannen myten Reinel som han även är känd som! Per hänkade på och var ett sjusst stöd in times of pain and  need,,,,??
Den mannens sovmönster närmar sig hjärndödhet,och ändå lyckas han leva lite med?
Det blev lite större än vi trodde,men man får fan ta sina egna råd ibland med.



Jag lovade Ebba och Fredrik att vi skulle äta på en fin resturang när vi var uppe denna gången så jag letade reda på en och det visar sig att Ebba velat gå på "den gyllene freden " jättelänge. Sweet. Vi traskar  dit och möter upp med Nellie och Rickard:) 


Ett foto(finns inte många sådana) på Reinel när han inte vet att jag fotar,,notera att han gömde sig bakom Per på 2 foton tidigare,,,


Så  skulle vi äta då. Förväntningarna var höa när vi slussades ner i källaren och satte oss. Fina lokaler och en masssssa serveringsersonal. Bra början.
Sen gick det utför.


Maten var jätte jättegod,inget snack om saken men allt annat var bara pinsamt. Vår servitris var tydligen ny och hon hade ingen aning om vad som var till rätterna,vi fick olika menyer,och man fick säga till henne att fråga HUR ville  ha köttet? Basic liksom.
Sen tog hon in fel viner,och på en restaurang med det ryktet och de priserna kunde man kanske få smaka på vinet innan man bestämde sig? Nej. Alla andra bord fick,,inte vi.
Att beställa ytterligare ett glas vin till huvudrätten  var mer som att tvinga henne,och det dök aldrig upp.

Till efterrätterna blev det dessertvin,,,en halvtimme efter att desserterna kommigt in. Smälta glassar och en något molocken upplevelse får jag säg:/ Vi fick en flaska vin som plåster på såren,men ja,,då var det lite för sent,,,,Maten var toppen om än inte varm,och kyparen informrade oss stolt att idag var minsann köksmästaren här! Wow,,SKA han inte vara det?
Lite utav en turistfälla tyvärr,så mitt tips är:spar pengarna och ät hos greken på hörnet istället!


Vi mös runt lite  på söder och hittade diverse arga lappar.

Dagen efter var det  dax för Pers hals efter många om och men. Vi lämnade dem åt sitt så man slapp och se plågan och drog ut på äventyrslunch.

Det var olidligt varmt just denna dagen,men sjuuukt härligt!
Jag och Ebba kom fram till att det är fantastiskt roligt att gå med varandra. Folk ballglor på Ebba som om de inte sett tatueringar förr,och Ebba envisas med att resten glor på mina rattar,,jag tror faktiskt fortfarande att det är enbart Ebba de stirrar på. Pattar har man sett,grovtatuerade flickor not so much;)



Nedan:jag smygfotar små söta japanska tanter 


En guttig hund!

och ett skrämmande fult skyltfönster;) Men ändå ganska humor?

Thats all she wrote denna gången. Stockholm suger inte lika mycket som jag förr tyckt,så jag antar att man kan vänja sig vid vadsomhelst;) Tillockmed Per?

3 kommentarer:

Maja sa...

Stockholm är GULD!
Speciellt på sommaren, åh.

Jessica sa...

Klart de glor, 2 asläckra brudar på stan ;) gaddningen blir grym!

Anonym sa...

Näe, Stina! Klart det är DEJ folk stirrar på! Möttes man av dej så skulle man inte se NÅGOT annat! Du verkligen strålar av skönhet och skulle kunna göra vilken man som helst blind! Titta bara på bilden där du sitter bredvid en av brunetterna, där du ler...jag dööör, vad vacker du är. Du skiner upp hela bilden! Kapten är en mycket rik man som har dej!