Sidvyer, senaste månaden

måndag 20 oktober 2014

Första radiodagen

Kl 7.00 drog min dag igång med att helt enkelt lära mig radio! Kan ju tyckas att det bara är att prata lite i  mikrofonen när tillfälle ges,men så är det ju INTE: Ett helt mixerbord av ångest styr allt som händer plus 3 datorskärmar OCH en telefonlinje som ska underhållas! Musiken tas ju numera från arkivet i datorn men man kan även välja från en separat dator,från CD OCH vinyl! Man kan fanimig tillockmed spela minidisk!! Jag är glad att musikchefen låter mig välja lite eget men även lägger in sitt veto där,jag hade varit så lost!
 Till att börja med ska jag bara sitta med och glo på spakarna och datorprogrammet som hanterar hela radioprogrammet,sen får vi se;)
 2 av sökningarna i Scotts drönade in och rev av en låt på motärerna bara sådär och bli lite intervjuade. Jag satt som en värmestungen skabbig kråka på min stol och undrade varför jag inte gick upp kl 5 för att åtminstone sminka mig!! Det kunde jag fundera på undertiden de log lite i mungipan åt kl 7 frillan med storm och r#vskum!! Note to self:spela aldrig in radio ful.
Dagens lilla tema var fobier. Jag bjöd frikostigt på mina 3 stora,höjd ,hummer och gatuartister (statyer och så) och Calle avslöjade en humoristisk en;Karusellskräck! Imorgon drar vi loss igen. Ska försöka vara mindre nervig då,jag störde ut det mesta elektroniska i studion till Calles stora förvåning,,,me,not so much.






1 kommentar:

Cancer i blodet. sa...

Vilken radio är det Stina. Inte för att jag är vaken kl 7, men nyfiken är jjag alltid.