Sidvyer, senaste månaden

lördag 7 februari 2015

Ett brev till Socialministern,,,


Hej Gabriel!
Jag vill börja med att säga att du troligen gör ett rätt bra jobb och detta på  inget sätt är personligt,du sitter bara på stolen som tvingas ta detta.

Jag har upprepade gånger försökt få tag i Vården,som upprepade gånger berättat för mig att det är fullt och de kan inte ta emot fler patienter. Eftersom jag inte kan berätta för mina tumörer i livmodern att sluta växa och försvinna  vet jag inte riktigt hur vi ska kunna mötas på denna punkten.
Tack vare dessa tumörer, att de återkommer gång på gång,och att den svenska sjukvården är så enormt överbelastad har det resulterat i bland annat barnlöshet.
Så då tänkte jag som såhär,,
Är egenföretagare och kämpar riktigt hårt för att få detta att fungera ihopa med diverse åkommor. Ni har ju dessutom bestämt att vi ska ha 7 karensdagar istället för 1 som vanliga dödliga människor,så jag tänkte att eftersom jag inte kommer till inom sjukvården,inte belastar  BB eller dagis och skola med  2,4 barn,inte VAB:ar,inte kräver något barnbidrag eller bostadsbidrag eller glutenallergikerbidrag,inte någonsin fått  sjukresor mot ledverk och psoriasis(ännu en komplikation av de kära små tumörerna),bor dessutom i Ystad där folk tenderar att dö som flugor NÄR de väl kommer till lasarettet, så  kan jag väl få lite skattelättnad?  
Eller det funkar inte så?
Jag har en önskan av regeringen,och det är att ni ger er ut i verkligheten och sätter er på ett riktigt sjukhus  och försöker få hjälp,försöker ta er igenom labyrinten av egenremisser,vårdgarantier,som inte fungerar,missade uppföljningar,axelryckningar och anonymitet,mest så att ni vet vad ni bestämmer om när ni tar beslut.
Tack för  din tid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Stina har du kollat med försäkringskassan om du kan slippa karensdagar. Ska finnas nått undantag för dem som är sjuka återkommande under året med läkarintyg .

Stina sa...

Ja det kan man säkert,man får betala mer om året i sjukförsäkring dock,och egentligen kvittar det då jag aldrig i hela mitt liv har utnyttjat karensen alls,det är den otroliga fräckheten regeringen har att särställa mig från vemsomhelst. Av alla är väl egenföretsagarna de som utnyttjar karens minst ,för att man helt enkelt inte kan,och då undrar man vad det utspelet var nödvändigt för.

Anonym sa...

Dessutom är försäkringskassan ett helvete att handskas med, blir väldigt jobbigt psykiskt i längden.