Sidvyer, senaste månaden

tisdag 10 november 2015

Bokningsdag 2015 29:nov

Lite att tänka på på bokningsdagen,vad som behöver vara med i mailet och vad man behöver tänka på inför din tatuering:)
THE BASICS:
Mailadressen är stina_nyman@tele2.se
Endast mail gäller,ett per person, det måste inkomma 29:de november (00.00 till 00.00)och det är INTE först till kvarn som gäller. Jag tar mig an vad jag kan och vill ,sen finns det tyvärr bara 24 timmar på dygnet  och många kommer att bli utan tid. Välj gärna ut det projekt du helst vill ha och maila om,har du flera olika du vill genomföra (En helarm,en ryggtavla,några texter) blir det oftast mycket tidskrävande och man har lite sämre chans att få tid.
Jag svarar alla 1-2 dagar  efter så att alla har samma chans. Du får svar OAVSETT om du har fått tid eller ej. Får du inget svar har jag inte fått ditt mail. Kolla din skräppost  då min tele2 mail kan råka hamna där . Oftast hinner jag inte svara alla på en dag ,så 2 dagar kan man vänta sig svar.

VAD: Jag behöver veta VAD du vill ha. Det räcker inte med att skriva "Vill boka tid för tatuering" det kan liksom vara ett kinatecken på 10 minuter eller en helarm. Jag behöver även veta motivet för att veta om jag kan göra det  överhuvudtaget. Alla tatuerare har olika stilar de behärskar bättre och det är bara att kolla på bilder tatueraren har gjort innan för att se om det stämmer överens med det du vill ha.

VAR: Det är skillnad på tidsåtgång beroende var på kroppen man tatuerar sig ,och även där vill jag lägga in mitt veto ang vad jag gör eller ej. Jag tatuerar inte i ansiktet tex ,och jag gör inte händer på en helt nybliven 18 åring. Det finns inga suddgummi.
Det finns även ställen där vissa motiv inte fungerar som tex porträtt på hals eller händer mm,detta behöver man även veta för att kunna ger er det bästa resultatet möjligt.

STORLEK: Storleken har beytdelse i detta fallet. Det handlar om tidsåtgång,men även om hur bra det blir  med det tilltänkta motivet på en pytteliten eller jättestor yta,åter igen för att NI ska bli nöjda.

NÄR?: Hur mycket jag än vill så kan jag inte hålla folks semestrar i huvudet,så har ni en period ni INTE kan/vill så får ni bifoga det i mailet,allt för att underlätta för alla inblandade.

VAD GÖR DU INTE?:
Barnens namn gör jag fortfarande inte,det är för vanligt och jag kan inte göra det originellt mer.
Allt som har masskopierats är det samma sak med ,fjädrar med fågelsilouhetter  ,drömfångare,evighetsåttor mm,,har du sett det på instagram i massor innebär det att massor har det och massor kommer att skaffa det,och det är inte helt roligt för er att ha samma som alla andra.
Jag kopierar inte andras tatueringar,hur kända dem än är.


COVERUPS:
MÅSTE MÅSTE MÅSTE bifoga bild på vad du redan har där man ser hur stor tatueringen är  för att se om jag ens KAN tatuera över det. Endast svart går över svart och är tatueringen väldigt tight är det mycket svårt att göra något snyggt utav det. Kan jag inte göra det snyggt gör jag det inte alls,än en gång för er skull.
FIXJOBB:
Förra året insåg jag att detta är ett ökande problem och att väldigt många vill ha sina dåliga tatueringar fixade. Jag lägger redan här ut en
liten brasklapp,,det är inte de roligaste jobben att göra och jag kommer att ta mig an ett begränsat antal sådana.

PORTRÄTT: Jag måste ha en bild på personen/djuret ni vill ha intatuerat. Det ni ser på fotot är det ni får,så har ni ett suddigt väldigt litet ansikte kan jag inte göra detta på er. Har ni ett bra tydligt foto med bra kontraster är det mer möjligt.

MOTIV:
Många skriver att de inte har en specifik bild på vad de vill ha utan mer en känsla för hur det ska se ut,det är helt lugnt,så ser de flesta av mina förfrågningar ut från början. Bifoga bilder på vad du gillar,det behöver inte vara tatueringar utan kan lika gärna vara naturbilder,djur,färger mm.
Det blir svårare att  utgå från berättelser om dig som person då olika känslor och egenskaper representeras av olika saker för olika folk,så tänk gärna på det när du skriver att du vill ha en tatuering som symboliserar dig.

Andra vanliga frågor:
Jag är student,hur löser vi det? ,,Ja du,,du sparar pengar som alla andra eller väntar tills du inte är student mer.
 Jag vill göra en helarm men jag bor i Stockholm,hur löser vi det? : Du tar tåg ,flyg,bil eller buss ner hit ,löst.

Jag äter mediciner för en sjukdom,kan man tatuera sig då?: Bara maila med undringar över detta,jag har inte stött på många mediciner eller sjukdomar som man inte kan bli tatuerad med. Jag tackar dock nej till kunder med Hepatit-C eller HIV,för mig och min familjs skull.

Jag är  inte 18 än men mina föräldrar godkänner det,får jag tatuera mig då?: Får får du,men jag gör det inte. Dina föräldrar kan godkänna det hur mycket de än vill,men när du sen vid 24 ångrar motivvalet kan de inte göra det ogjort. Vänta tills du är 18 och tänk tänk tänk.

Gör det ont?
JA,det gör det. Ett ökande problem är att folk har sett TV program där man kan få en helarm på bara en show,och så är det inte. Du och framförallt jag orkar inte göra en helarm  på 30 -40 timmar straight
,det kommer du att märka efter bara 4-5 timmar.  Förbered dig på att det kommer att ta den tid det måste ta för att du ska få en bra och komplett tatuering.

Tar det lång tid att läka?
Det tar sina normala 5-10 dagar att läka. Oftast 5-6 ibland 10-12 beroende på din hud och dina förutsättningar. Har du ett jobb som gör att du möjligen läker mycket sämre ska du ta dig en funderare på  om du kan vara ledig från jobbet (som tex badvakt,elitidrottare mm) såklart beroende på hur stor tatueringen ska vara och vart den sitter.
Jag kan bara göra 50% av jobbet,ni står för resten.



Inga kommentarer: