Sidvyer, senaste månaden

måndag 9 november 2015

Wraprage

Så,ännu en byggardag över och den börjar med det tröttsamma att behöva åka in och byta ut saker. Denna gången var det INTE Ikeas fel utan mitt dåliga omdöme när vi köpte köket. Jag valde då rostfria raka handtag till allt och det kändes redan då piss,så jag körde in och bytade allt till de svarta lite mer lantliga handtagen. Win.
Det var fantastiskt lätt att göra ett återköp,och då hade jag inte ens  mitt kvitto med,bara packsedeln ,men det godtogs utan några problem. Tack Ikea.
 Så,hem som en galning,montera de sista lådorna,byta lite fram och tillbaka överallt (viktigt att allt är på rätt plats,annars funkar det inte) och nu är det helt komplett. Börja borra handtag..
Det absolut svåraste med att sätta handtag är INTE mätande och borrande utan att få upp förpackningarna utan wraprage och utan att skära sig en massa .
Det lyckades nästan. 
 För att inte verka lat och för att inte behöva säga att det tog en HEL dag  att montera handtag så gav jag mig på att sätta en dörrkarm och dörr.
En såndär IDIOTISK "det vet väl alla" är att man måste ha en 14mm trähåltagare borgrejs,trots att det finns färdigborrade hål i karmen. Så fort jag fattade det gick allt lite lättare. Vredet var dock bak och fram,,det tog Kapten 45 minuter att skruva och fixa tills vi upptäckte att den lilla pitten som håller dörren i karmen går att vända;) Sjukt coolt;)

Inga kommentarer: