Sidvyer, senaste månaden

söndag 8 november 2015

En köksö!



Idag monterade jag på alla fronter och lådor och fäste dessutom ön i golvet samt meckade dit täcksidor! Nu är d  bänkskivor som ska på och  handtag såklart. Än har jag klarat att göra allt själv utom rördragning som man inte får mecka med själv:)

 Det är rätt fantastiskt vad man kan åstadkomma med rätt verktyg. Jag har en uppsättning makitaverktyg att leka med inklusive en sticksåg,och där det innan var helt omöjligt i mitt huvud att lyckas är det nu helt knäppt att jag ens tvekat. Köpte 2 skruvningar för att hålla fast täcksidor och hålla ihopa skåpen när de ska skruvas ihopa,men mycket mer än så och basic verktyg är allt man behöver,,,och tid,,massa tid. Att läsa genom instruktionerna och ta sg steg för steg är inget man stressar genom,även om jag ibland tycker att en lådjävel kan väl inte vara så svår att bygga. Nä det är den inte,men om inte alla små hål och rännor och sidor hamnar på rätt ställe kommer det att ta 10 gånger längre tid!
 Snart kommer kyl och fläkt ,sen är det dax att fundera på kakel på väggen;) spännande!!!

1 kommentar:

Maja sa...

Ah, de blir så tjusigt!!
Sjukt spännade att få följa "ett kök blir till" ur kundperspektiv :)