Sidvyer, senaste månaden

lördag 12 december 2015

En säng,ett kungarike utav en säng.

MIn kamp mot migsjälv fortsätter oavbrutet och sista raderna av klinkers  börjar närma sig. Tänka sig att sågklingan på kakelsågen från jem og fix inte höll så länge och gårdagens entusiasm sattes stopp för rätt snabbt genom att en ny behöver inhandlas;) 
Nej,klinkersen är inte raka och de tandar en del,,men det är MIN vägg och det är mest jag och Kapten som ska glo på det och kapten tycker inte sådanthär är så jobbigt,,eller ,,?
 Vi tänkte först  att vår gamla säng från Svenstorp skulle duga i nya huset men insåg snart att den var både obekväm ,alldeles för låg och förbannat kall.  i Futon-stil fanns där då inget bakstycke som man kunde luta sig på heller så den var allmänt obra.
Mio hade ett erbjudande på en continentalsäng  och en vecka senare stod den där !!
 Med ett par sängbort från Interstil som är borrade i vägg (lättare att dammsuga!)  och ett par nysilverljusstakar som jag haft i min brudkista i 2 årtionden ,sen hade vi plötsligt et tron att sitta på och glo ut över gryningen över Marsvinsholm,,,tänk att rätt säng kan göra så mycket.
Katterna blev lika förtjusta och borrade ner sig som ett par pälsiga trikiner i madrassen och ville inte lämna. Katt var tydligen utsövd efter natten och betedde sig som en källing hela morgonen,ja hon  var tillockmed TREVLIG!!?? Sjuka tider.

Inga kommentarer: