Sidvyer, senaste månaden

lördag 7 januari 2012

Lilla Elin

Eftersom Elin hade så ont som hon hade förra gången så gjorde vi det sista piffet idag istället:) Sådant händer och det håller jag aldrig emot någon,jag vet ju själv hur det kan vara. 
Det händer alldeles för ofta dock att kunderna vill spara in påpengar och resväg och tycker att de klarar en hel revbenssida på en sittning,fast jag säger att det är bättre att dela upp det på 2 sittningar eller ibland fler. (oftast unga tjejer som sett på miami ink) 
Det slutar oftast med att de efter en timme inte fattar hur de ska kunna göra färdigt den alls,och då har jag åtminstone 4-5 timmar kvar ,,det är alltid frustrerande  eftersom det är så svårt att fixa tider åt dem efter bokningsdagen,men jag får väl helt enkelt lära mig att inte lyssna på dem.
Förstår att det kan vara svårt att uppfatta verkligheten när man tittar på de förbannade ink serierna. Inget handlar om själva ritningsprocessen,dagsformen placeringen och tiden,,det är bara de fattiga historierna om hur de ska nyskapa sig eller hedra någon, inte om hur ont det faktiskt gör och att man faktiskt måste sitta av de 5 timmarna av smärta för att få något med en ok storlek.
Nu var inte detta om Lilla Elin som helt enkelt tycker det gör ondare än vad hon trott,och vad jag trott hon skulle tycka,för det händer och det kan man aldrig hjälpa. Dagsformen och hudtypen bestämmer hur illa det är från kund till kund,och även hur hårdhänt tatueraren är,det skiljer stort.
Så satsa på att du inte pallar 10 timmar i sträck för din egen skull:)

1 kommentar:

. L i n n e a sa...

Underbar!