Sidvyer, senaste månaden

måndag 24 november 2014

Gåsamiddag och marchmusik.

Janä,kanske lite sent på året(??) men gäsamiddag skulle det bli! Skamligen erkänner jag att jag inte hjälpte till med mer än pressgurkan,resten gjorde Grelber och Imelda hela dagen!
Som aperitif bjöds det på Champagnen från Köpingsberg,en riktigt rolig smakupplevelse,det är inte var småhulla som har en eget champagne! Testa den gärna,systemet i Ystad har den såklart. Grelber hjälpte mig att fota champagnen,,,typ,,,
6 kilo gås blir rätt liten när man bakat den i ugn hela dagen,men det behövs inte mer,det är satan så mättande ,speciellt med sillamaudar till förrätt. Kapten tog 3  för att vara på den säkra sidan!?? Svartsoppan uteblev (tackarrrr!) ,men jag föreslog att man kanske kan svänga ihopa något lite snabbt av pepparkakor och blutsaft? Det vann inga röster i senaten.
Kapten kan även konsten att placera sig strategiskt så att man inte behöver göra så mycket själva,merän att faktiskt tugga maten. Allt annat sköts av lakejer och bordsdamer.
Så grannt dukat att man blir rörd:)
Sköld hade något av en bonuskväll,först hittade han Jesus i en bakpotatis och efter det trängde sig räkan på så god maten var. När räkan tränger på släpper man efter som det heter,ett gammat Österlenskt ordspråk.
Gaston tänkte :smält in,gör räkan,,ignorera att intelligensnivån ligger på smältpunkten.
En rätt udda men fin känsla är att se sitt "eget" porslin  lite casually bli använt av goda vänner,en rätt surrealistisk känsla kan jag lova!
Den nya Hybris vattenflaskan gjorde sig som en smäck på bordet med,,

I pausen blir det blandade småhopp med ett försök till könsblädder,mest för att få ner maten man blev smått gravid av.
Jag passar även på i pausen att powna Vera med Mästerkotten,ett internt skämt,men ändå så förståeligt,,det är ALDRIG för sent att hålla ett välorganiserat kottakrig!Kom ihåg det.
Vera och jag arbetar hårt på ett album,det bästa å Vera,en musikalisk kompilation varenda gång Vera har druckit ett glas vin,och hon besviket fanimig aldrig!Här med dvärgmaraccas och avancerade moves.


Det serverades raskt snaps  i takt med sillamackorna,och till ock med jag tog 2 halva. Svartvinbärs snaps som inte smakar sprit alls,ja det är då man kan börja greppa varför folk hälerier sprit i halsen av fri vilja. Sen att det tar 2 röda innan man är full,det är en annan historia.

Sköld står för skäggväxten och gåbbaskämten som vanligt,och onelinern "den får inte förgås" är som ett mantra man aldrig slipper undan liksom.

Ystadprofiler karr!!

 Efter mat och en MAGISK jävla äpplekaka blev det  ovanvåning och massa musik och högtalare.
Mr.Porrmustach sjunger med,,
Och ackompanjeras av Mr.Luftgitarr. Dessa 2 fantastiska kanske spelar på Öja en dag,vem vet,plötsligt kommer det STORA genombrottet.
Jag bröt genom golvet till nedanvåningen igen och blev gammal. Hög musik och massa sprit är inte min grej mer ,jag föredrar en lugn vinare och lite babbel:)  Efter en fullsmockad vecka med tatueringar och radio och designuppdrag och ALLT mellan himmel och jord,blev det sängen för mig:)
















Inga kommentarer: