Sidvyer, senaste månaden

tisdag 27 januari 2015

Faren fyller 63! tror jag,,,


Faren fyllde år och det är dax för herrn att gå ner på halvtidspension. Många år av hårt arbete har äntligen börjat se ett någotsånär slut,och om man ska gå ner i tid och INTE RÖGA hela tiden måste man ha något annat att sysselsätta händerna med,och musikintresserad som han alltid varit tyckte jag att det var dax för en elgitarr:) Nu ska här läras att spela!!!
Det var jag som stod för presenterna från släkten denna gången och jag missade lite att Ingela skrivit ett på inbjudan. 12.50 satt jag i Ystad och frågade när jag skulle infinna mig. Atosen fick bekänna färg kan jag lova,och 2 timmar senare lite drygt stod jag i Sutareboda!

Lars satt lite snyggt med A-lagarvästen systempåsen och drickan i högsta hugg. Bilden är såklart arrangerad lite av en slump,men ändå,,vilken kombination!
Smörgåstårta och semlor bjöds det och en massa asgarv!
Än en gång fick jag lurat i farmor ett glas vin,och ni ska veta att detta inte tillhör de lätta vardagsuppgifterna! Hon tycker att det är DÅLIGT att bli fjollig,jag säger bara :kom in i matchen!
Jag skulle försöka demonstrera min favoritapp splice,och bara sådär visade min släkt sitt sanna jag ,helt utan manus! Kottakrig!
Sen åkte släkten hem och jag faren och Ingela stannade uppe och snackade,spelade luftgitarr och hittade gamla leksaker från Fulltofta!
En annan gammal fölsepresent från mig till  faren (om jag inte minns helt fel) en Desert Eagle soft air,som numera mest bara är äir eftersom den magiskt pajade när jag fick tag på den! Tycks mig hända rätt mycket av den varan nuförtiden?(saker som slutar fungera runt mig)
En helt vanlig/ovanlig kväll hos faren och Ingela dvs:) Ingela och jag stannade uppe och babblade till ett på natten med vin,,,och jösses ja vad det kändes dagen efter. Smått rökmarinerad av mupparnas fläktrökande som sträcker sig lite överallt i huset,och det känns dagen efter. En rungande huvudvärk och lite gamanacke tog sig hem i den rytande pissmyran som min Atos varit,åter till skåneland:)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hälsa Faren och Fabror Lasse från mig nästa gång du ser dem! :)

Jocke Verngren!