Sidvyer, senaste månaden

torsdag 20 oktober 2016

Hur väljer man sin första tatuering?

Ja det är inte lätt att starta den karriären. Första tateuringen känns alltid som den största tröskelen och efter det går det lite lättare. Något jag personligen inte tycker att man ska göra är att kolla på tateuringar och inspiration på instagram eller pinterest. Faller du för något där är det för det första oftast väldigt lajkat,dvs måååånga fler än du går i samma tankar och kommer att skärmdumpa just den sortens tatueringar få dem förevigade. 
Det är såklart inget fel i att  gilla dem.det finns ju en anledning att fjädern med fågelsiluetterna blev så kopierad,den är ju fin helt enkelt.
Tanken med barnens namn är också fin ,drömfångaren är också fin ,,
MEN
genom att de blir  så massproducerade  tappar de lite av sin glans och den där speciella känslan man är ute efter när man tatuerar sig ,att vara lite unik ,att ha något ingen annan har.
I dagens samhälle är det såklart svårt om man inte väljer en lövgroda som sväljer ett strykjärn i en rymdraket  ,men man kan åtminstone säkra sig lite så att man inte  råkar få något massproducerat,för som ni alla vet så är det inte förrän man köpt dendär bilen eller klädan som man upptäcker alla andra som har den.
Bilen kan du byta,kläderna sälja men tatueringen sitter där den sitter.
Ett bra tips är att googla din idé.
Googla tex på feather tattoo ,dreamcather  eller underboob. Får du upp massa  tatueringar eller en helt egen sektion med just dreamcatcher tattoo,då är den väldigt gjord.  Får du bara upp ett fåtal och fler andra bilder som inte är tatueringar,då är du lite mer på rätt spår.

Jag säger inte att någon av dessa sakerna är fula,inte alls,jag försöker  hålla dem så intakta jag bara kan genom att inte massproducera dem för ER skull. Vill ni ändå ha en sådan tatuering med vetskapen att den sitter på så oerhört många människor,då är det ert val och ni är informerade:) 
RED.

1 kommentar:

Christer sa...

Jag valde faktiskt min dotters namn kort och gott som första gaddningen, den gjorde på min högra underarm, den andra jag gjorde var stjärnan ovanför namnet med siffrorna 08. Men som du skriver man ska göra något eget..