Sidvyer, senaste månaden

lördag 22 oktober 2016

Kapten 2.0,, en nystart för en helarm.

20:de november 2011 startade jag med att lasra Kaptens arm. Armen var väl inget hemskt i sig men det var ett mishmash av olika saker från andra tatuerare och sen kom jag in i bilden i väldigt tidiga dagar och band ihopa allt. Nu,13 år senare har jag såklart utvecklats och Kapten ser det var dag och vill såklart ha mer,maffigare ,färg!!
De 2 första bilderna är hur det såg ut innan första lasringen.
Underarmen innan den lasras,,
Sen började en resa Kapten ångrade att han startade på . Inte för att han tog bort tatueringarna men för att han verkligen VERKLIGEN hatade  att bli lasrad. Laser gör mycket ondare än att bli tatuerad och Kapten som aldrig rör en min i vanliga fall blev,,chockad. Sen var det hela resan med lasern jag blev lurad på  av Penlink. 4 maskiner som inte funkade och ett år senare och jag gav upp och köpte en mycket billigare variant från Kina som sedan dess har fungerat toppen. Månen är så hårt körd att vi har kört den 9 gånger och den reagerar fortfarande rätt ilsket på laser .


Sakta sakta men säkert försvinner  överarmen. 5 minuter åt gången var allt han orkade med och detta tog många år,,han var inte helt lätt att få ber i studion för de 5 minuterna heller.
Insidan av armen gav sig som tur är väldigt mycket lättare då den inte alls var lika hårt körd.

Underarmen som jag då gjort försvann på 2 behandlingar och sen gick vi över hela armen en rejäl omgång för att städa upp ordentligt,,sen var det bara att vänta,,, i 2 år,,
Idag var det så dax att starta och nu ser det ut såhär,, Tycker nog att min lur har tagit lyckobilder men ljus är den!
Som ni ser på det blå är det inte alls lika lätt att lasra  ,men så är färg också lättare att täcka. Det blå har ljusnat men inte alls som det svarta.
Metallica M.et låter vi sitta,dels som en påminnelse och dels för att armbågen inte är så rolig att göra,den passar in i våra nya planer så den får vara där den är!
Jag har ALDRIG varit såhär nervös för en tatuering  de sista 10 åren,,, en hård jävla vecka bakom mig med förkylningen från helvete som dessutom inte lät mig sova,feber,stress, och helt enkelt alldeles för mycket att göra. Lägg till antikmässan imorgon där jag ska fixa skyltar och massa grejs,,jag var nära bristningspunkten.
Men så är Kapten inte den svåra människan,,han låter mig ta min tid och efter någon timme med att rita upp ändra rita ändra ,hopplöshet och ångest så satt det plötsligt. Detta är en bra början på en arm som knappt kommer att ha några hudfärgade fält alls.Mycket svart,mycket grafiskt och rött,,en bra start på mannen som sitter som en sten:)