Sidvyer, senaste månaden

söndag 16 oktober 2016

Jobb clowngettogether och loppisar!

En hel vecka har gått IGEN och jag har hunnit jobba,festa och loppa,,allt som sig bör!
Vi startar med Gösta som fortsätter på sin natur/matematikarm ,denna gången med en kråka:)
 Alex fick sin uggla färdig,så även insida arm,men det fick jag inget bra foto på så det får Alex visa när ni träffs;)
 Andreas fick gjort andra dotterns hyllning på benet precis under Bells,Nikki heter hon och det representerar vi genom att ta Nikki Sixxs bashuvud,kasta in lite stjärnor och rocknroll och så texten från Tom Pettys free falling ,låten som spelades när hon kom till världen.
 Sen var det en indianinspirerad tattoo som fick bli denna kundens första:) Val av motiv stod han själv för,det är en tradition i familjen att ha åtminstone en indiantatuering på kroppen:)
 Sen var det ett hack i kalendern och det fyllde jag med Emma,,Emma var en liten trippelnöt i lyxförpackning och 2 timmar var inte till närmelsevis nog för att stilla min nyfikenhet för allt hon har att berätta!!
Sen har vi Anna med optikerarmen som fick sin uggla längst upp. Vi fortsätter ihärdigt på denna armen och hoppas vara klara om några sittningar:) 
Sen blev det bjudning på Country Kårner i all enkelhet! Som kontrast till förrra helgens oxfilé ville jag denna gången bjuda på något så enkelt men sjukt gott och det fick bli baconlindad köttfärslimpa med gräddstuvad potatis,pressgurka och gele,,det gick hem som fan!
 Till efterrätt blev det äpplekaka med dubbel familjesås. Jag fick en fluga i min ,,
 Sen åkte såklart näsorna fram,,de är fan inga engångsnäsor trots allt.
 Masker och fez åkte också fram för den delen,,man behöver ibland lite rekvisita för att komma i helt rätt stämning ;)

 Chris hade för kvällen tagit på sig the big boy pants och höll jävlar i det hov!! Det var längesedan jag skrattade så mycket som igår och jag lägger alla dessa troshistorier på minnet för framtida underhållning;)
 Boel höll sig lite avvaktande vid sidan om,,eller så var det att hon inte fick en syl in mellan mig och Chris,men till nästa gång vill vi höra dig dra ett par småbyxehistorier.Har du inga får du fan skapa ett par;)
 Kristoffer is the Fez,,
 Jag är inte helt säker på att page är Kaptens bästa men nog blev det lite NKOTB över honom,fezen var bara kryddan!!!
 Maskerna var fasen populära och clowntransatemat tog fanimig fart! Det är ju så populärt med clowner nu.
 På tal om clowner så fick Albin och Olivia hälsa på i slutet av kvällen eftersom Albin skulle göra lite hemmafix och skar sig rejält i tummen. He is now the fez,,

 Jag vet inte hur det gick till men kl blev plötsligt halv 3 och taxibilen ville så gärna hämta folket på Kårner,så vi däckade däromkring och sov som små barn tills klockan ringde och det var dax för loppisrunda för mig!
Jag hittade bland annat det äckligaste man kan tänka sig i form av docka!!?? Vem fan ger något sådant till sina barn?? Möjligen som straff för att man eldat upp lekstugan eller så man allt annat är grymt och omänskligt!
 Hittade ashäftiga "engångsdukar",eller 14 dagars as it were,gamla som gatan i orginalpaket! Pappersdukar med polyesteryta i bästa retrostil!
 Sprang på en Erik Höglund fönsterdekor med en häst,,och en jättekuk!! hahahahah ja den är svår  att undvika!
 två underbara Ystad metall ljusstakar av Gunnar Ander,,,
 Opalskimrande småvaser från gullaskruf,,
 Retroljusstakar från 50-talet ca i bra skick,lite skitiga bara:)

 Orrefors 1948,,,
 Två grymma Iittala Mariemekko  i en härlig lila  som tycks skimra i blågrön ibland!
 Ett parti bakelitbestick ,,,
,,och ett gäng fina ljusstakar nu inför jul,Orefors,alla signerade:) 
Nu är jag slut i rutan och jag ska dubbelsova fram tills tidigt imorgon när hantverkarna knackar på dörren!!


Inga kommentarer: