Sidvyer, senaste månaden

söndag 9 oktober 2016

Vinprovningsswapmeethoppochlek på Kårner

Det blev full pott på Kårner när vinprovningsswapmeethoppochlek drog igång på ett fullpiffat hus där  jag snott rundor som en idiot för att få ihopa allt tills damerna anlände. Älskar verkligen att ställa till gille för DAMN vad jag får städat!!;) 
Det serverades Bellinis  ur magnumflaska och det minglades kraftigt som inledning!
Vera var i sitt esse och underhöll som vanligt hela högen på egen hand medans jag drog i de sista tåtarna inför kvällens första event,,vinprovning för dummies.

Nya ansikten för kvällen är Sara och Nettan  all the way from Perstorp och Örkelljunga! långväga fint folk som liksom fick det första elddopet HEMMA,,Sara har varit med på tatuerade brudar eventet innan men det är ju UTE bland folk,,då håller vi oss något så när facila,)
Jag fick hjälp med att välja ut tre viner som var så olika man kunde önska sig,en Amarone från Italien,helt ny på systemet,en Tempranillo från spanien som hette Oinoz och en argentinare som heter Imago. Till dessa hade jag en bit peccorino ,en mild salami och en bit mörk choklad . När jag sen skulle skriva ihopa manualen glömde jag vilken som skulle vara till vad och ringde systemet igen,,som reagerade med "nejjj det äer inte alls rätt,absolut ingen salami och cholklad till de vinerna,det är heeelt fel!",,nå,,sakerna var redan köpta och jag fick stå för det kastet systemet först gav mig;) 
Jag spaltade upp det jävligt enkelt och slog upp alla orden som man i vanliga fall bara nickar och ler lite åt men inte fattar ett skit av,skrev ut bilder på druvorma ,använde enkla ord och sen smakades det! 
Pecorinon och Amaronen är alltid skitbra,men i vinglasen jag hade dog Amaronen helt,smakade desdå finare i de icke för syftet ämnade champagneglasen!! Salamin var riktigt vidrig och fick vin nummer 2 att smaka gris(ALDRIG den milda salamin igen ,ever!!),men chokladen var toppen till den sista. Till detta förde vi ett sorts protokoll som gick ut på att vara så lite seriös man kan(såklart). Chris och Maritza tog fan hem det priset  och även om vinprovningen inte eg skulle vara en tävling var det en del prestigesmakande going on!

Efter det dök munnarna upp,,sen var det svårt att ens hålla i kameran!



Tgr hade slut på mustacher (vilken skymf) så det blev näsor som tillbehör istället,,funka skitfint tills något ljushuvud frågade om jag inte hade lite fobi mot det materialet,,sen flög det skumgumminäsa titt som tätt,,kan ha det på näsan men vill inte ta i det,jävulens material!!!

Bildserieknappen på partykameran är alltid populär och minst ett gäng mongobilder skall tas,så även denna gången. Erkänner att jag får LIIITE "It" känslor när jag ser Chatis i bild nr 2!

Sen var det maaaaud,, jag bjöd på en perfekt oxfilé från Tolånga ,vinmarinerad och stekt på 60-70 grader i flera timmatr,rödbets och chevré knytet med honung och rosmarin,himmaluad rödvinssås sallad med fransk senapsdressing och surdegsbaguetter från Söderberg och Sara med himmalaved kryddsmör:)
Glömde ta bild på maten,,men det var fint,lovar.

Sen minglades det medans vi plockade undan och  förberedde swapmeet!
Maritza råkade få i sig vatten mitt i allt,,alla bara stannade upp och stirrade på henne,,som en jävla psykopat!!
Swapmeetet gick ut på att ta med sig saker man ändå bara har liggandes som man inte kan kasta för det är nytt men inte heller använder för det var inte riktigt ens färg el storlek. ÄLSKAR att alla tagit detta på största allvar och tog med sig jätteroliga saker! Skor,smink,smycken hudkrämer och småbyxor bytade ägare och massa nöjda små hamstrar ilade iväg med sina nya saker:)
Sen kom det magiska musikquizet som Vera höll ! 9 presigefyllda frågor skulle svaras på och hade man haft abonemang på Se& Hör samt kollat massa filmer (2 egentligen Fast and the furious och Top gun) hade man haft full pott! Det var massa bra gjort och Chatis vann en finfin vattenkanna från Eva Solo sponsrat av Önska Sjögrens!Som handsken i den gravida kvinnan som man sär.
Ju mer promille ju mindre problem med lösnäsorna.
Maritza filmar,vera liksom dansar nästan (tror vi) för att hjälpa till lite med svaren! Tyvärr kom vi inte så långt som twerking,det får bli nästa event.
Proud sponsors of vinprovningsswapmeethoppochlek!
Jag medger att det var ett plus med stora glas,ett minus var att näsan liksom fylldes med rose och liksom dräglade längs med hakan en stund efter sista klunk,,som en reservoir för större vin intag. Skyller alltså morgonens brutala BF på just detta!

Efter det höll Nettan en tävling i Ompa,alltså finsk Umpa musik som covrar riktig musik,man ska bara komma på vad det är de försöker härma! Fick högst poäng på det eventet,,är ju kvartsfinne någonstans långt långt bak.Bastugenerna liksom bubblar upp till ytan när vinet kommer fram!

Delade ut lite  massage och minglade rundor till kl halv 2 ca,sen gick det tandläkarbedövning i festen och folk droppade av. Just då kändes det jättetidigt,idag är jag tacksam kan jag säga!
Vill visa lite hur svårt det är med alla dessa tävlingar EFTER en vinprovning,,anonymt vinprovningsprotokoll (inte mitt) ,,notera den stiliga stilen och seriösa eftersmaken,,kallmasturberade druvor,dammiga kuddar och svettig tant,,
Sen kom veras quiz och det var ju några timmar senare ,, första svaret var Snap,Oops up och Tyskland,,här fick jag redigera lite för att hålla detta barnvänligt,,andra frågan That loving feeling med Righteous brothers  och Pete Mitchell,,inget rätt där heller,,fråga 3. skulle svaret bli George Michel och Aretha frankling med Whitney Huston ,,DÄR är 2 rätt!!
Svar 4. Swwet home Alabama med Lynrd Skynrd,,och 2 delastater,,inte de som står här,,
Svar 5 . Kanye West och Jamie Fox Golddigger och 5 st,,
Svar 6 ,Vilken bil Dominic Touretto oftast kör i Fast filmerna och Wiz Kalifa when i see you again,,inte helt rätt här heller;)
Svar 7.Beyoncé ,Put a ring on it ,,inte där heller nä,,
Svar 8 var fanimig alla 4 rätt på här och NÄSTAN rätt på var Moulin Rouge betyder på franska;) Ja alltså  bara för att ge er en inblick i vad för helvetes kval vi tävlande gått genom? Fick cencurera detta pappret rätt rejält;)
En underbar kväll med extra allt där folk aldrig slutar att bjuda på sig själv,,precis som det brukar vara på Kårner när det bankas på djungeltrumman;) Tack ladies för att ni är ni<3.

Inga kommentarer: