Sidvyer, senaste månaden

tisdag 12 juli 2011

Ett brev till Ministern,,,

Efter ännu en helt meningslös dag på sjukan där inga förändringar gjordes trots att jag nu var svullen som fan om knäet,är allt jag kan göra  bara att skaka på huvet och försöka trycka bort bitterheten!! De sa rätt ut att Enbrel,de BRA grejerna,har satts stopp för,för att det kostar så mycket.
Undrar om jag kan sluta betala skatt med motivationen:det kostar så mycket!?
Jag skrev ett brev,,som kommer att ignoreras.

Kära minister.
Jag är en egenföretagare som i 10 år har drivit mitt företag framgångsrikt. Av all stress  har jag nu dragit på mig n ledsjukdom,som gör att alla leder och alla muskelfästen i kroppen inflammeras och gör brutalont. Jag söker hjälp för detta.
Efter att ha fått prova alla de konventionella BILLIGA metoderna som cellgifter och divese,med en massa olidliga bieffekter är det nu dax för de biologiska läkemedlena,Enbrel el remicaid tex.
Jag får då kalla handen,för att regeringen beslutat att det är för dyrt!??
Ni skickade även hem ett vänligt brev där ni berttade att vi nu har 7 karensdagar,och inget val. Tack.
Sjukskrivning är inget val för en genföretagare,men det behövs inte då de biologiska medecinerna helt hjälper en.
De nekar ni nu oss.
Vad är det ni vill med egenföretagarna egentligen? 
Jag står nu inför ett snabbt stadigt förfall där alla mina leder växer fast i varandra och förstörs,för att jag inte får hjälp,och  det skrämmer mig så oerhört,eftersom jag VET att det finns enkel och bra hjälp där ute.
Jag är inte fyllda 35,tränar4-6 dagar i veckan,icke rökare,tar inga droger, och har inte hunnit få barn än.
Hur ser ditt liv ut,och livet för dem som beslutar om att ta bort möjligheterna för oss?
Jag gör allt rätt men kämpar mot vindmöllor som är HELT likgiltiga.
Tack för mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen mig allt för väl i det du skrivit! Jag har delat det både på fb & twitter.

Det är dax att någon tar bladet från munnen och inte bara tyst tackar och tar emot för att de äntligen fått träffa en läkare. Vi behöver riktig vårt också. Vi behöver riktiga mediciner.