Sidvyer, senaste månaden

tisdag 3 december 2013

Crappy Tattoos :lite pekpinnar.


Idag i Crappy ska jag försöka få er att se hur det INTE ska se ut och lite myter ang vad som är lätt och svårt att tatuera. 
Text är det många som vill boka till med orden "det är bara en text,det kan vemsomhelst göra"
Nja,faktum är att det är en mängd paralella linjer som ska sitta som en macka,och rakt på kroppen dessutom,sen ska man helst stava rätt med. Lite piff runt det för att få det att se guttigt ut,,alltså INTE som killen nedan här.
 Tatuering på händerna: Det är lagligt i Sverige (inte i Danmark)  men frågan är dock alltid :är det rätt?
För mig egen del är det största problemet att OM jag skulle ha ngt på handen skulle jag alltid behöva kolla på det,och minsta lilla som inte sitter helt rätt hade jag retat mig på för resten av livet.
Tänk på vad ni sätter var,och att inte göra det på händerna när ni är 18. Ja,man kan tycka att man är i laglig ålder,men var är brådskan? Vänta lite,spara på ställena,Gör inte en good Charlotte och tatuera dig överallt förutom där kläderna sitter och bida din tid. En dag kommer det perfekta motivet.
INTE som killen nedan,som jag TROR skulle ha ett knogjärn ,men fick en krokig hamster-agilitybana.
 Japanska tatueringar. Det finns en hel del regler och "rätt" motiv att följa när man tatuerar strikt japanskt. Vi har en hel del riktiga stjärnor på just denna stilen i Skåne,och hela sverige för den delen,så det finns ingen anledning att gå till Roffe Raggare och få något som liknar en dålig mosaik med  inslag av guppy och Ronald McDonald clownen.
 Stjärnor: Jättesvårt. Så är det bara. Inte det dödligaste MEN man måste vara stadig på handen och kunna dra raka linjer,OCH pricka ändarna när de går ihopa,,,inte som nedan,,,En perfekt rendering av hur man ser ut när man blivit misshandlad av julpynt möjligen.
 "Älskling,kommer du ihåg när vi båda trillade och skrapade upp knäna i gympasalen -89?"
"Ja,,,kommer du håg mitt namn??
Låt oss göra en wow och skitdjup minnestattoo av den kombon.
 Sneaky Jesus! Jag skulle bra gärna vilja veta vem denna gangstah jesus egentligen är,har sett motivet flera gånger?  Ser för övrigt ut som Anders Borg med utsläppt svall.
 Om man har gjort en överarm man är rätt nöjd med (killen är nog lagligt blind isåfall)  och kunden vill ha mer i samma stil,,,,varför inte bara ta samma stencil och göra den på underarmen igen?
Ja varför inte?
Kolla upp er tatuerares tecknings skills. Kan man rita är oddsen större att man kan tatuera,DOCK INGA GARANTIER! Och jämför nu inte med hur bra DU kan rita,detta ska vara deras jobb, dvs de ska vara lika bra på det som du förhoppningsvis är på ditt;)
 Motsatt till vad ni kanske tror så struntar jag rätt mycket i att folk tatuerar hemma,det kan man aldrig stoppa,och det är inte riktigt så att de tvingar in folk från gatan och tvångstatuerar ,utan fok måste helt enkelt stå för sina egna val. Ser det ut såhär hos din hemmatatuerare får man ganska mycket skylla sigsjälva NÄR och inte OM man får en brun jävla infektion.Hahahahahahah man bör känna sin tatuerare rätt bra (läs varit gifta i20 år) för att låta honom tafsa i ens stora öppna sår med bara händer.
Det är kärlek det;)

2 kommentarer:

Marita sa...

FORGIVE??!!! Va det tatuerarens påhitt -skriver man om förlåtelse så blir man förlåten
.
Sistan: Stackars klena lilla påg - ligg still så ska jag stoppa öronen fulla med tops på oss båda och när vi är klara så kommer du skita ner dig av skräck över din nya tattoo - men jag har blöjor (!!!) redo på golvet bland mina skitiga skor.......

Anonym sa...

Roffe raggare är en riktig klåpare i Ystad- det värsta är att han tror att han är duktig på sitt "jobb"!
Hur fräscht är det att ha en katt liggandes i knäet under tiden han tatuerar? Majj Gadd asså!/ Scharstin!