Sidvyer, senaste månaden

fredag 13 december 2013

Nu är jag förbannad!!

Sven orsakade en hel del skit överallt och inte minst för fastighetsägare som  nu troligen är väldigt upptagna med att rätta till alla skadorna. DOCK inte brogripen.
Detta är taket allldeles brevid studions ytterdörr alltså ca 50 cm till vänster här på bilden går du ut från mitt. Detta är även en gränd där massvis med skolbarn och folk i allmänhet går .
 Grannen påpekade detta i måndags för Brogripen och de svarade bara att de får ta det när de har tid. Jag kollade inte ens,det var ju mörkt. Imorse när jag kom hit fick jag syn på katastrofen och satte fan i halsen! Varför har det inte spärrats av åtminstone`?? 2 pinnar och lite tejp så kanske kanske folk inte får dem i huvudet!!Detta är då 3 våningar upp.
 Ringde till kommunen som inte svarade,ringde sen till räddningstjänsten i Ystad och fick tag på en kille som erkände att det inte var deras jobb men sade att det faktiskt inte var det viktiga  utan att de skulle spärra av. Jag ringdes upp igen och fick förklarat att det var hyresvärdens plikt,inte räddningstjänsten. Uppenbarligen skiter hyresvärden i detta . Jag tänker INTE sitta och titta på medans ett barn får en av de 15-20 takpannorna som sitter lösa 3 våningar upp i huvudet. Ska vi ringa hens föräldrar sen och säga att de får ta det med Brogripen? Nä. Efter några timmar av att ingenting hänt sprang jag ner i kryptan för att se om jag åtminstone har nån skit som hindrar folk från att gå just där,och tack gode gud har det kvarlämnats en massa skit där. Ut med 2 himpavimpahyllsidor och lite tejp och en plastficka. Mer än såhär kan jag inte göra nu.