Sidvyer, senaste månaden

onsdag 11 maj 2016

Nu dubblar vi dosen;)

Jahauuu sedan den 21:e mars har jag nu gått på Levaxin ,lämnat in första blodprovet ( på min egen begäran) för att få öka dosen från 25 microgram till 50. Det första man märker är att jag svettas på natten,något som typ aldrig händer annars. Sov som en stock inatt och är relativt skittrött på morgonen,men inget som stör alls,kaffe och jävlar anamma tar hand om det!

Jag hoppas nu på att håravfallet ska sluta,jag har inte mycket hår kvar på längderna och vill väl inte klippa mig kort men har snart inget val överhuvudtaget. I övrigt  mår jag som en gudinna nu, allt det som jag hade förr har sakta men säkert försvunnit.
Den konstanta huvudvärken är borta
Knasiga cravings borta.
Hunger innebär inte döden mer,jag klarar av att vara hungrig utan att frysa ihjäl fullt påpälsad.
Behöver inte kissa konstant! detta är en av de stora förändringarna!

Ledverken,,märker inte för mycket av den även om jag har den kvar i händerna. Tar inte någon medicin för det längre,men det verkar som om hudutslagen kommer att komma tillbaka om jag inte tar Enbrel en gång i månaden(jämfört med en gång i veckan)
Tränar inte så mycket längre eftersom jag då får tillbaka ledverken.

Tycker jag är stabilare i kroppen,går inte som en skakig pensionär mer.

Längesedan det svartnade för ögonen! Förr kunde jag tuppa av för det mesta, och om inget annat svartnar det för ögonen när jag reser mig eller blir anfådd. Kan stå i kön på Konsum utan att sätta mig ner nu;) Suktar konstant efter lakrits,men det är ju för att hålla trycket uppe och det funkar skitbra.


 Magen är duktig och sköter sig en gång om dagen,något som aldrig hänt innan.

Brainfog:nonexistent,,det är så underbart att jag knappt kan beskriva det! Blir fortfarande så rädd när jag kommit hem efter en arbetsdag,lagar mat,äter och sen blir jag trött. Förr kom jag inte ur det ,jag kunde lägga ner resten av kvällen och i princip bara glo,frustrerad på insidan  då jag VILL rita,städa leka men kan absolut inte.

Fick problem med lite pollenallergi denna veckan och det har jag ALDRIG haft innan,men så exploderade också naturen detta året och från snöblandat till full rapsblomning tog det en vecka ,så jag tror inte det eg spelar ngn roll.

Så,,inget nytt kass,håravfall kvarstår och  lite lite ledverk utan medeciner finns där men annars kan jag inte klaga,,inte ALLS!!





1 kommentar:

Paul sa...

min mor och bror tar levaxin, och brodern hade håravfall innan men efter cirka ett halvår börjar håret komma tillbaka riktigt bra. det är bara att hålla tummarna.