Sidvyer, senaste månaden

måndag 30 maj 2016

Ärrkorrigering på Akademikliniken

Vi kastar in lite loppisfynd,svängde inom  på solhjulet i Ystad i lördags och trillade över ett underbart litet krukfoder  i jugend ,väldigt skitigt och ärgat . Rengjorde och citronade och ska nu låta det ärga lite snyggare (helt rena ska de inte vara) genom att ha den stående i mitt fönster;)

 Klockan ringde 5.15  imorse för att denne skulle hoppa in i en UNDERBAR dusch av Hibiscrub (fy fy fy fan). Idag var det dax att korrigera ärret efter 2 oönskade operationer!!

 Med förhoppning om at  ni INTE sitter och äter  så ser jag ut såhär och ett brunt fult dubbelärr på det med inopererad valk som denna gången inte gick att träna bort hur hårt jag än försökte.Den sitter ivägen när man ska ha jeans på sig då linningen hamnar övanför och drar ner rultan på ett smärtsamt sätt ,eller rätt i ärret  som är kopplat till min bukväll,dvs INTE bekvämt.
 Fick sjuts av Kapten in och smög upp på Akademikliniken för att sitta i foajén  och nervositetsvänta.
 Man blir invisad av en riktigt trevlig  manlig anestesisköterska (i mitt fall) till ett omklädningsrum  där man kastar av sig sina egna klär och på med stödstrumpor ,morgonrock och slöfsor,med råd om att ta med telefonen. Bekvämt järnet faktiskt:)
 Jag var först in  och fick vänta i ca 2 minuter innan narkosläkare och anestesisköterska kom och pratade och drogade mig,ungefär som ett vanligt barhäng en lördagskväll på Privé!(vad fan vet jag om det??) Efter det kom det en kvinnlig sköterska och ledde in mig i operationssalen. Det pratades mycket med mig om vad som hände,vad de ger mig och varför och sen  leddes man in i sömnen på ett rätt avslappnat sätt,inte alls som alla de andra gångerna. Jag tog tag i det själv och räknade,,tror jag kom till 13,,

 Sen vaknade jag,,,med en ruskig jävlas frossa  och lite illamående  och fick då en sjusst puff av en GAYMAR maskin,,och jag tänkte,, heter det inte Gaydar?   Ungefär var 3 minut kom min anestesisköterska och tittade till mig och det var riktigt bra uppvaktning och uppföljning på stället.
 Efter att ha blivit erbjuden saft kom sen erbjudandet om frukost med och man fick tillockmed lite cider med en frösen jordgubbe i,förvånansvärt friskt efter  hela upplevelsen:) Jag njöt av att bli bortslämd.
Efter att ha slumrat i några timmar hämtade Vera mig (tack tack tack tack) och jag klarade mig förvånansvärt bra hela vägen hem där jag sov lite till och sen åt frukost vid 15.00,,Känner mig förvånansvärt frisk och pigg efter detta och trodde inte det skulle gå såhär lätt. Det är beklämmande att veta att här bryr de sig om uppföljning och bokar in en efterkontroll med ockulär besiktning  istället för som allmänvården,bara skickar hem en utan intresse för om allt är ok eller ej TROTS att  de andra 2 var mycket allvarligare och invasiva. Var fan är vården på väg?
Hoppas nu innerligt att detta är sista gången jag behöver röra det området ever med en skalpell,det får vara nog nu.
Nu vill jag kunna kolla ner och åtminstone inte må illa.





3 kommentarer:

Maja sa...

Fy fan vad fint!
Nästa gång jag vaknar från narkos ska jag också be om cider :D

Anonym sa...

Skulle du vilja göra före/efter i framtiden när det läkt? :3

Stina sa...

såklart kommer före och efter bilder ,både från sidan och framifrån:)