Sidvyer, senaste månaden

tisdag 21 juni 2016

Liothyronin nu då??

Igår var jag hos min grymme reumatolog i Simrishamn som vågade ta steget och skriva ut levaxin till mig. Vi gick över  vad som blivit bättre och hur jag trivdes med medicinen.
Jag kunde rapportera följande:

Brainfog borta! Kan koncentrera mig  även efter jobbet och ha energi över till att hitta på mer grejer.Rätt viktig del för livskvalitet!

Den konstanta huvudärken borta=livskvalitet

Jag får gå på toa ca 1 gång om dagen=livskvalitet även om det kan verka trivialt,men känn ni på att inte få ski#a på 2-3 dagar.

Sover djupt och hårt. Trodde inte det var ett problem innan men herrejävlar vad jag sover nu!

Nedstämdhet och dåligt självförtroende:det har faktiskt lättat massa! Helt underbart att få  tillbaka en normal känsla för sitt konstnärsskap och livet!

Minnesproblem:slutat skriva massa lappar,,glömmer som en normal person nu;)

Tryck på halsen: det är kvar till en viss gräns men inte alls som innan. Behöver inte sova med halstabletter  längre,det slutade så fort jag fick levaxin.

Behöver inte kissa så tramsigt många gånger mer!!Det är så jag inte ens reagerar på det mer. Behöver inte planera bilresor till malmö mer,vägrenarna får vara ifred;)

Muskelsvagheten tycker jag har mattats av ,tappar inte saker mer,är inte lika instabil och snubblig.

Blodsockerfall,,inte alls som förr,inte lika jobbigt. Det händer såklart men jag kan utan problem gå genom det. Förr var det ligga platt på golvet i 10 min ,grön och kallsvettig,,om man svettats dvs.

Intolerans mot alkohol: har inte de sömnlösa ångestnätterna jag haft efter 2 glas vin längre ,men jag blir liiiite lättare full på väldigt lite. Gör inget alls.

Nu vill jag bara bli av med håravfallet  och kanske ledverken(som har kommit tillbaka  med besked)  och möjligen kunna träna utan att få ont som ett göd efter 3 minuter. Hjärtat får gärna skärpa sig med,men jag misstänker att det bara är i början av invänjningsperioden av nya hormoner.

Läkaren skrev dessutom ut liothyronin dvs omvandlat T4(levaxinet)  som är mer snabbverkande. Ska bli intressant och se om det gör något alls till. Studier visar att i kombination  får många ett mycket bättre resultat än bara genom Levaxin. Nu håller vi tummarna!
Kalufs for life;)



Inga kommentarer: