Sidvyer, senaste månaden

torsdag 16 juni 2016

Lite jobb och antikviteter/samlargrejer

Veckan startade med mr. Uhde som ville ha en skuggad arm,något jag inte helt ofta gör ,men som ibland känns lockande! Det var tillockmed så att jag inte eg skulle ta mig an detta projektet på bokningsdagen eftersom det var knökfullt redan,men så ville det sig så snett att jag skickade fel meddelande till Emil och satte upp honom på listan istället,något jag är jätteglad för nu,för det var skitroligt att sitta och babbla med en tjugoåring  samtidigt som man får göra ett riktigt skönt klassiskt motiv!Fortsättning följer:)

Sen ,som för att göra min vecka ännu mer utmanande startar vi på en arm TILL och det var Linnéas tur denna gången. Hon har "bara" väntat i 7 år för att fåkomma hit,,det är rätt sjukt och ödmjukande för en att ha så dedikerade kunder,och jag vill passa på att tacka för detta till ALLA som har tålamod och förståelse! Hon ville ha en arm med blommor men specifikt en linnea och ännu mer specifilt murgröna eftersom hon bor på Gotland! Sagt och gjort,dahlias och piff på det,sen hade vi efter 6 magiska timmar en bra start på en hel överarm! 
  Man kan väl säg att jag har fått lite antikvitetsfeber och behöver sälja av lite grejer för att få plats  för alla nykomlingar och till min stora förvåning hittade jag detta loppisfyndet på tradera för ca 1500 kr! Lade då ut min egen för att se om folk nappadeoch ja,,massa thailändare nappade!? Hahah man undrar ju varför dessa är så otroligt eftertraktade just i thailand? Vi får se vart det slutar!
 En av kassorna får också åka nu,jag har helt enkelt inte plats för dem  (och jag har 3 till) så vi får se om jag får släppa min favorit nu eller om ingen nappar,,det är en schizofren känsla,för det är roligt att sälja men tråkigt att skiljas från något man samlat på en tid. Priset är 4500 för denna underbara skönhet <3


Inga kommentarer: