Sidvyer, senaste månaden

söndag 12 juni 2016

Tatueringar ostkupor och TBC!!

HELG!! hela min vecka har varit proppfull av underbara kunder som  bara fortsätter att förgylla min vardag ( jaaaa jag vet att det låter klyshigt men det ÄR ju verkligen så,jag kan inte hjälpa att de bara ger och ger!!)
Man får väl kalla Mathilda en stammis för hon har gått hos mig i många år,dock med rätt bra mellanrum:) Denna gången var det dax att understryka hennes kärlek för att sy med korsstygn! Underbar sittning,och underbart att få bolla lite sköldkörtelproblem med ÄNNU en som har det.

 Sötaste kunden  som tog en liten amningspaus mitt i sin retroblomma, vi skrattade konstant genom hela sittningen och jag känner ALLTID att  jag måste få en chans till att fortätta prata och få höra mer om dessa fina människor som verkar finnas lite överallt,så nära och ändå så dolda.
Ännu en sådan jädra lykta kom och fick en  fjäril över ett födelsemärke. Inte för att hon egentligen stör sig på det nu mera men hon tänkte att hon lika gärna kan ha något hon älskar där istället för bara något rödrosa:) Vill då understryka att hon INTE är besatt av fjärilar bara för att hon har fjärilsbyxor,halsband,armband,tatueringar och  allt annat man kan ha i fjäril;)  Det är ok,,det finns fler!



 Och Jessica,,jag träffade henne först när jag var en dryg 13 åring som ville hänga med min coola syster och hennes übercoola vänner. De hade körkort,lägenheter och POJKVÄNNER och musik och och och,,och jag fick faktiskt hänga. Min syster var sällan den som ratade sin lillasyster,iaf inte efter hon fått flytta hemifrån och kkunde distansiera sig lite. Har fått vara med på massa skojs som jag antagligen inte borde fått göra;) En av syrrans tidiga polare var då Jessica som jag aldrig i mitt liv trodde jag skulle tatuera ,mest för att jag inte alls brydde mig om tatueringar när jag var 14 och ännu mer för att man inte förväntar sig att barndomsvänner stannar kvar ända upp i de åldrarna där 5-6 års skillnad inte längre är som ett världshav att korsa. Nu är vi fan nästan jämngamla! Jag hade riktigt roligt med Jessica och hon verkade knappt märka att jag faktiskt plågade henne  rätt rejält på ryggen:)

Sen bli det faktiskt lördag och  vi infann oss på MIami Garden igen hos familjen Sjögräs. Ja,det finns olika ställen för olika säsonger och sommaren är ju Miami Gardens,mycket för att det är lättast att hänga där men även mycket pgr av poolen. Nä,,vi badar sällan,men den finns där. Viktigt!

 Eftersom Virus och Lena har haft det stressigt med studenter och påföljande presenthysteri i butiken (de tackar ödmjukast för alla som handlat ska ni vetat) Ja,då är trötta fötter en säker påföljd efter en lång vecka. Då vinmarinerar man en ryggbiff med himmaodlat timjan och vitlök (köbe dock)  och sen skickar man ett virtuellt presentkort till sin sledna väninna! Sen ser man till att pilla sig dit på utlovad dag och ger  sina väninnor(Ja Maritza halkade med i paketet) ett fotbad och en guttig fotmassage:) 
 Sen ska inte jag skryta med att jag grillade biffen för det fixade Mästerkotten,men holy fudge vad den bli god!! Äkta underbar ryggbiff från tolånga gård!! Gladare närproducerade kossor än så blir det ikke. En röjande cesarsalla tilldet och lite tryffelbea,,sen var vi alla i matcoma!!  Konstigt nog urartade det efter detta,, jag vet inte vad det var ,det faktum att vi liksom säger hejdå till familjen Sjögräs under en lång tid då de ska göra USA (rövar) eller det faktum att helgen smakade underbart och att jag var lite speedad på levaxin,,det kvittar,roligt var det!!

 Så vi låter bilderna tala lite för sigsjälv. LInus snappar såklart när vi letar efter min mobil,, mogen som vanligt;)

 Kapten bejakar sin Victorias Sekret sida och tar lite pipa och läppglans ,,and he makes it look good!
 Det slutade med en underbar kväll ,,lite ögon som gick i  kors,,en sjuglig karatefylla och en massiv huvudvärk redan på kvällen!!  Kapten minns inte riktigt hur han kommigt FRÅN sängen till soffan på nedanvåningen miss i nassen,ett faktum som är sådär underhållande med tanke på vår självmordstrappa från sovloftet. Maritza  kom i ett stycke till Skurup ,det såg Virus till och alla var välbehållna om än lite smått trötta och kanstötta imorse;)
 Idag fick jag den distinkta känslan av att jag behövde åka på antikletardag,,hade på känn att jag skulle hitta ngt riktigt bra,och efter jag hämtat bilen satte jag iväg på de olika ställena. På industrigatans var det torre idag förutom en art noveau ostkupa som jag tänkt köpa åt DO men som jag skippade pgr av glasets kvalitet,,den gick han senare själv och fyndade;) Sammanträffande! Jag körde till ett gammalt favoritställe som jag inte besökt på läääänge. Där hade det hänt grejer,el iaf ägaren hade hittat en flickvän med de rätta takterna!! Dä rär numera städat och uppröjt,skyltat och ordning på sakerna! Det göra tt man vill vandra längre och fyndar mer! Jag snubblade över denna magnifika pjäsen  i koppar och mässing ,ett underbart paraplyställ i "grov" jugend",,kan inte fatta att den stod kvar där och  att jag fick den till det magnifika priset!
 Hittade en kottalampa till ,denna gången med skärm. Skärmen ska inte eg sitta på denna lampan men den funkade ju så  jag är inte den som är den. Denna fick jag betala fr dock,men så knep DO den genast,alltid roligt att kunna hitta något åt en vän med!
Jag rev rundor lite bland de otaliga grejerna och dök en liten blå flaska jag tykte mig se "skimret" runt,,denna fick jag gratis i paketet  och herrejävlar vad jag blev förvånad när jag kom hem och läste på o m den. Jag hade för mig att det var en spottflaska men  INTE att det var en spottflaska för TBC patienter!!!!! Hahaha denna kommer att ligga orörd och fin här;) 

 Dr Dettweilers Blauwer Heinrich,,så man skulle slemma i den istället för näsdukar så bakterierna inte kom ut i luften. SKIThäftig är den även om min är illa tilltygad i metallen;) Tänk vilken historia den fått se,vilket öde dess ägare mötte:/
Sen har vi lite traderafynd från den gångna veckan, en ytterst söt liten kanna i mässing och proslin med flätat rottinghandtag! Jag har hittat en liiiten liten stämpl där det står WQE och på mässingsdetaljerna står det 22. stämplat på 2-3 ställen. Har inte hittat ett smack om denna så har ni något liknande eller  något tips HOJTA!
En sjukt fin gammal teburk som har detaljer överallt av jugend! 
Sen hittade jag en ostkupa till! Den första på bilden köpte jag som bekant för några veckor sedan på Tradera och det är en Jie från 60-70 talet. När jag då vandrar runt känner jag igen den specifika formen på en brun kupa som står ensam i ett hörn,,utan planka. Jag snor den genast och tänker att en extra kupa kan aldrig vara fel! Efetr lite letande till hittar jag träplattan som hör till flera hyllor bort,tyvärr saknas handtaget,men det gör inget ,det reparerar man !! Nu har vi alltså 2 Jie kupor,,känns underligt bra tt ha en samling ,inte bara en;) 
Sen till det guttigaste! En helt oanvänd VA_KA thermos från 50-talet  med helt intakt etikett och allt!! Nostalgiiiiii 
Håll tillgodo med dessa pärlorna  för denna veckan ,jag lovar att det kommer fler;) 





Inga kommentarer: