Sidvyer, senaste månaden

måndag 11 juli 2016

Ett lååångt meddelande från din lokala tatuerare/antikhandlare;)

 Wiii detta blir ett långt inlägg!! Jagh ar jobbat lite i veckorna som gått med,inte bara tappat hår och tagit mediciner;) Vi startar med Sebbe,världens största man. Vi jobbar hårt på hans helarm  men på tiden det hade tagit att fylla en hel överarm runtom på en normalbyggd människa ,slår vi en liten liten bula i sebbes skinn;) Vi kommer dock framåt,det ska inte förnekas:)
Försökte verkligen ta ett foto för att visa HUR stor han är,men det falerade ,,jag ser liksom större ut än honom,,göra om,göra rätt.

Vi fortsatte på Linneas blommor och de på ryggen har blivit solade  så de ser inte riktigt så färgrika ut som de ska,men det kommer igen:) 

Och sen en Linnea till:) Gotland levererar igen genom att knappt reagera när man tateurar i timtal utan paus! Vi är färdiga med överarm och snart startar vi på underarm:)!!

 EMIL UHDE!! Vi färdigställde rockabillytattoon vi startade på och jag hoppas på att  få fortsätta denna med rock ´n roll tema hela vägen ner:)
 Sen kom Sabina ner från tokholmen för att få sitt strumpeband:)  Jag har många underbara återkommande kunder som jag följer genom livet lite och ibland får man underbara besked när de kommer igen,ibland inte. Det blir många långa timmar av problemlösning och bollande ,men jag hoppas intensivt att saker blir till det bättre för alla som suttit i Dr.Philstolen på sistone.

Ibland bara behöver man en färgklick på kroppen och en sittning i stolen.Helena fick en fjäril på det onda benet som snart ska få ännu mer tough love. En operation kan ändra så jävla mycket i livet och ofta bävar man inför det,men ännu mer ofta undrar man varför man inte tagit steget innan! Kör hårt Helena,på allt.
Sen har jag hunnit med lite konst med. Lilla Lego fick inte leva mer än 3 år ,sen blev han jättesjuk och var tvungen att somna in. Rebecka ville då ha ett porträtt målat av honom och det kunde jag inte säga nej till så här är han <3
Lite tattoodle har jag med hunnit med ,men bara en lite fjäril denna gången,det har varit mycket med allt i veckan och helt ärligt har jag mest varit skittrött:/Sen blir det antikviteter!! JAg vet inte om den gigantiska urnan från Keyser kom med förra blogginlägget men det skiter jag i,den kan gott få vara med igen! Älskar denhär gigantiska Jugendvasen så mycket att jag inte ångrar den en sekund att jag släpade den genom flyg och tull och Prag;)


 En Pompadour från Nanny Still lyckades jag ropa in och jag lägger den till den lilla samlingen jag redan har för att kompletera den lite. Inget jag eg är skitintresserad av men priserna på hennes grejer är riktigt galna!


 Sen fick jag fanimig gå ner på stan och utnyttja det magiska erbjudandet jag såg från Ystad Folkdansförening!! Fick en skärbräda på köpet;)

 Sen var det en regning underbar söndag!! Jag tog mitt Anus och drog ut på vägarna ,på jakt efter vilken skylt somhelst som sa Loppis,och jag hittade;) In på små glömda vägar hittade jag små vattenhål,vissa tomma och mest illaluktande,andra fulla av godis.
 Jag körde många rundor denna dagen men landade på ett ställe som var en samlares dröm. Ägaren är lite excentrisk och släpper inte in någon i husen som är fyllda med saker hans fru samlade på. Plötsligt var jag insläppt utan att jag ens bed om det,,det var en underbar upplevelse. Där inne ligger så så så många skatter . Jag fick ett visitkort och strikta instruktioner att om jag ville komma och kolla fick jag ringa först och se om han var på humör;) I might just do that en dag.
 Hittade ett ställe utanför Höby som var himmelriket för sådana som mig. Retrofarmen heter det (med risk för att sabba för migsjälv) Herrejävlar vad med grejer. Inte huller om buller utan Snyggt och prydligt ,glas på ett ställer,porslin för sig,trä och metall för sig. Som att gå och mysa i himmelriket! Jag fick med mig 3 stolar,en massa småsaker (en hel del till DO) lite roliga små kökssaker som denna sillburken från Gulla Skruf
 2 st Jie ostkupor till!! (de röda i mitten) De ligger nu  till salu på tradera  för en nätt peng. De är så galet fina och man kan ha dem på vilken liten skärbräda somhelst:)
 En underbar gurkburk från Deco  tydligen(om man ska tro de som kan ,och det ska man ju)
 En så så söt bakelit(?)spegel från 1940 ,,
 2 ostkupor till ,den ene med korrekt träbricka till och en extra kupa:)
 En otroligt söt liten jugendram med korsspindel på:)
 En Art Deco bricka til DO
 Och ett jävligt intressant fat i pressglas ,Art Decostil till DO,,lite ilsk att jag inte själv behöll den;)
Sen stolarna,,fasen vad de stör mig att jag inget hittar om dem! De är enormt bra chromade vilket får mig att tro italien (de brukar ha tjock chrom)De ser nästan försilvrade ut så bra det är,inga försämringar i detta alls vilket är rätt ovanligt  för chrom. Kuddarna är omklädda  riktigt gräsligt men jag har sprättat loss det fula och det ser ut som de kan vara 80-talare. Mässingsfötter som är ledade för komfort sitter på.Allt är väldigt kvalitetsmässigt och jag måste få reda på vad de heter:)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Är intresserad av ditt ouijaboard, har du använt det än?
Tänker du använda det?
Har det någon historia?
Många frågor men jag är så intresserad och nyfiken 😃/Bella

Stina sa...

Hej
Just detta har jag inte använt än men kommer att göra det snart. Vet inget om dess historia men det lär ha en när det är över 50 år gammalt:)

Anonym sa...

Oj oj oj så spännande 😃 Du får göra en liten story om det och filma när du använder det, jag väntar med spänning