Sidvyer, senaste månaden

söndag 3 juli 2016

Förbättringar med Liothyronin ,,måååånga!

Lite mer än 3 månader in på Levaxin och 2-3 veckor på Liothyronin  i kombination så händer det massor!!
Jag ska försöka jämföra med det jag skrev upp innan jag tog levaxin så ska vi se vad som förbättrats el försämrats!

Trötthet
Är inte förlamande trött mer,snarare tvärtom,det går utmärkt att vara uppe till 23-24 och ändå jobba dagen efter utan att tänka på att ögonen är fulla av grus! Visst är man trött på kvällen när man kommer hem men det bör ju vara lite normalt.

Noll sexlust
Tyvärr ingen framgång där.

Ingen uthållighet
Eftersom jag inte kan träna är det svårt att veta hur det är nu,men jag tippar på att det är detsamma.

INtolerans mot fysisk aktivitet
Ja herrejävlar ja.

Minnet påverkat
Inga somhelst problem att hålla koll på allting nu,inga lappar och jag kan hålla koll på livet liksom!

Förvirring:
borta! Tack gode gud!

Tappar självförtroendet:
Det är tillbaka,nu är det en vanlig hälsosam ifrågasättning av mina talanger som gör att man kommer fram här i livet.

Anfådd:
kan gå upp för en trappa nu utan att flåsa som ett djur och  hjärtat ska hoppa ur bröstkorgen.

Svårighet att ta djupa andetag:
Borta:)

Stela leder:
nja,,det har ökat i takt med sommaren som vanligt.Ledverken har inte alls släppt utan snarare blommat upp igen efter vinterns totala uppehåll.

Muskelsvaghet:
Är inte lika stapplig och klantig mer om jag inte tränar. Efter träningen ser jag ut som gummimannen ,allt wobblar. Tränar jag inte är det mesta bra. Bra grepp igen om jag inte har ont i knogarna.

Svullet ansikte el anklar:
Anklar ja,,ansiktet no more.

Ledverk
Som satan ja.

Svarar dåligt på behandlingar:
svarar bra på levaxinet och lio,men inga andra  behandlingar har satts in efter detta så det vet jag inte,men allt annat de försökt på mig innan detta har gett sådär resultat. 

Lågt blodtryck:
På enbart levaxinet blev det värre men på lio studsade jag tillbaka som fan! Känner inte alls dedär blackoutsen som innan och allt annat som är kopplat med lågt blodtryck.

Svimningar:
Stor förbättring. Svårt att beskriva det men när man ska svimma sjunker något i en  och man börjar må väldigt dåligt. Nu är där något som möter upp och motverkar att det sjunker under hållbar nivå! Jag känner det fysiskt,som ett stöd som möter upp när kroppen sänker trycket så illa att man tuppar av . Det är FANTASTISKT!!! 

Yrsel:
borta.

Torr/flagnande hud:
ett ställe kvar och lite lite på armbågarna men allt annat borta,det har det dock varit sen jag fick enbrel.

Känslig mot solljus:
gillar det fortfarande inte.

Tappar hår/skört hår:
Som fan fortfarande,,tyvärr inget stopp på det.

Torrt hår/naglar:
Ja,,där har jag hittat grejen som gör att det stannar upp,iaf nagelband och naglar. Så FORT jag bara får i mig Zink slutar naglarna skiva sig och nagelbanden göra ont och spricka! Köpte zinksulfatheptahydrat och testade om jag tyckte det smakade skit. Gör det det har man INTE zinkbrist,,det smakar bara vatten för min del. Delar med mig av detta om flera vill testa.

Testa själv om du har zinkbrist!Ett smidigt sätt att själv ta reda på hur det ser ut med dina zinkmängder i kroppen är att hålla en flytande vätska med zinksulfatheptahydrat i munnen i ca 15 sekunder i munnen och känna efter hur den smakar. Det kan låta som hokus pokus men anses vara extra träffsäkert (ska enligt uppgift användas på en del sjukhus i USA) eftersom zinkbrist så tydligt stör smaksinnet.  Så den som har tydlig brist på zink kommer att tycka att vätskan smakar vatten, medan andra som har lagom zinkmängd i kroppen tycker att det smakar rävgift. Testet kan ofta göras hos en näringsterapeut, alternativt kan du lyckas få tag på ett zinktest själv i en välsorterad hälsokostbutik. OBS! Vid längre tids tillskott av högre mängder zink kan man behöva fylla på med koppar eller andra mineraler också. Be om hjälp av någon kunnig på området!



Överkänslig hörsel: 
tycker det har blivit lite lite bättre faktiskt!
Rycker inte till när barn pratar högt och liknande plötsliga skärande ljud.

Ljud i öronen:
mmm lite sus osv kom med levaxinet men försvann med lio.


Fryser:
Tonvis med bättre!!!

Svettas inte:
Jodå!! Blev fan förvånad nu i Prag,,jag kylde ner mig som vanligt folk och det kändes TOPPEN!!

Intolerans mot alkohol:
Totalt borta!!!

Förstoppning:
Jag får gå på toa VAR DAG!!

Lågt blodsocker:
Intressant vändning men nu skakar jag bara när jag är låg,svimmar inte eller blir grön och kallsvettig,,det händer i princip inte så ofta mer och och när dte väl händer möter än en gång ngt upp inuti mig och stoppar det från att bli ens besvärligt!! det är ren jävla magi!!!

Hjärtklappning/oregelbundna slag:

På enbart levaxin blev det värre ,på lio är det än en gång som om ngt  möter upp och stoppar det!! Jag kan känna hur de där stirriga ytliga slagen kommer i halsen men det golvar en inte längre och de är mer som små fjärilsvingar än en dundrande B52:a som innan:)

Tryck över hals:
Kvar men det kommer det nog att vara alltid,speciellt på vänster sida.

Dålig andedräkt:
vet ej.

Huvudvärk:
nja,,till och från på sistone,låter nivåerna stabilisera sig så ser vi vart det tar vägen. Just nu är det väldigt ok och det är definitivt mycket bättre än förr då det var varenda jävla morgon!!

Inflammerade senor:
Jajjamän,,det och muskelvärk.

Stickningar/domningar i ansikte och armar/ben:
Borta!!

Endometrioser och genitala besvär:
har inga genitalier kvar så det vet jag inte.

Suddig syn:
Nä,men en fläck som sitter i "hjärnan" dvs jag ser den inte men jag vill gärna titta från sidan på högerögat,,ska kolla det imorgon när jag ska kolla min syn IGEN. De nya läsglasögonen är så starka nu att jag inte använder dem.

Ingen tårvätska:
nope,,det har blivit värre,men det är sommar,så är det då.

Infertil:
Ja jo,det går aldrig att rätta upp.

Mentala problem:
Har sällan känt mig så stabil som nu:)



Mycket har blivit så jävla bra att jag har gott hopp om framtiden!!!





2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du/ni aldrig funderat på att adoptera?/KaroLina

Stina sa...

Nix,det vill vi verkligen inte,så gärna vill jag inte ha barn