Sidvyer, senaste månaden

torsdag 26 april 2012

Seriemördar dokumentär med förklaring.


Dennis Nielsen
 Folk frågar mig varför jag tittar på dessa Dokumentärerna. Föregående dokumentär,the butchered boys ,var den värsta jag sett (och jag har sett en del) och en vän bland många andra som frågat,undrade varför jag kollade på sådana obehagliga program,och jag vill nog förklara mig lite.
Jag kollar inte längre på filmer som Saw och Hostel,för jag vet att det som någon idiot med pengamotiv sitter och hittar på för vårt nöje,när jag vet att någonstans har människor genomlidit detta  ,ensamma,livrädda,smärtande kalla och döende.
Jag kollar på dessa för att vi aldrig ska glömma namnen på de som råkat ut för monster,för att vi inte ska glömma vår plikt att hålla ögonen öppna,rapportera misstänkt beteende utan att tänka på att det kan vara pinsamt och obekvämt.
För att ni aldrig ska släppa iväg era döttrar eller söner med någon okänd,eller flyktig bekant. För att  ni aldrig ska glömma att lära dem misstänksamhet.
Folk oroar sig så för att de ska förlora pengar,anseende,eller andra världsliga saker och anser att spöken är skrämmande.
Folk är skrämmande,folk är monster. Titta på bilderna och se på deras ansikten. Ytterst få ser ut som en mördare(Dennis Nielsen gör dock det) och glöm aldrig att nästa gång ni kollar på Saw eller någon annan film med grymt våld i,,någonstans har någons son eller dotter råkat ut för detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är precis lika biten som du, av precis samma anledning. The butchered boys hade jag faktiskt missat. Tack för tipset. Åsa Gbg