Sidvyer, senaste månaden

lördag 19 januari 2013

Batch nummer 8 av coveruptävlingen

Den troligen sista batchen av Coverup tävlanden,och nu börjar det landa lite interssanta deltagare!

Många undrar varför jag frågar efter VAR och när den är gjord eftersom det aldrig skrivs ut,men det är viktigt för bedömningen av tävlingen hur tatueringen kom till. Man jämför en människa som fyllt 18,tänkt över motivet länge,har referensbilder till tatueraren,går till en studio,dvs gör allt rätt,mot  tatueringar som kommer till hemma på fyllan;) 





Hej Stina. Jag var 17 år och tog tåget in till Köpenhamn med några kompisar för att festa. Efter ett par öl senare så hamnade vi på Istergade i slumkvarteret där vi såg en drop in studio. Vi gick in och kollade, jag fastnade fort för en tatuering och bestämde mig för att göra den. Tyckte den var grymt cool och bestämde mig för att ha den på min underarm. Satte mig i stolen och den skäggiga gubben med runda glasögon tände en cigg och började att gadda mig. En timme senare var jag klar och hade min första tatuering i form av en drake som sprutar eld! Dagen efter insåg jag på allvar vad jag hade gjort och tyckte den var riktigt ful och skämdes. Har länge funderat på att tatuera över den så jag skickar in till denna tävlingen. Kommer dock inte ihåg vad studion hette, har nog förträngt det ;-) 
 

Nu på senare år så har jag blivit mobbad av mina kompisar för att dom tycker att den är grymt ful. "Frätande" som dom säger! Så dom bestämde sig för att göra en låt om den som vi sjunger varje midsommarafton. Bifogar även med texten för skojs skull. Mvh Andy
Hej Stina!

Inte för att den e dålig bara , den e bara så miserabelt lam o fantasi lös...
Min Sambo o jag hade 1 års dag o han var i Barcelona med en kompis på fotbollsresa o jag överraskade med den ultimata kärleksförklaringen ( tyckte jag)
En tatuering i hans namn.....

Den mäter ca 2,5 cm i namnlängd o ca 1,5 cm hög...

Jag har den strategiskt placerad under klockan så den e lite hemlig men jag tycker verkligen den är pinsam o skulle verkligen vilja göra om o göra rätt ..


Tack o hej!

Martina 


hej Stina, här kommer mitt miserabla bidrag till tävlingen. Av någon, outgrundlig, anledning lät jag en en hemmaklåpare skriva på mitt ben! Bjöd hem honom till mig,en bekant till en bekant,och så skedde det.
Idag känner jag att vad som helst, precis vad som helst kan få ersätta detta. Ju större desto bättre så alla spår försvinner efter detta öde.Tatueringen är 4 år gammal.
Vad som skulle bli en hyllning, vände sig till nån kaskad av bokstavsspya :(
Mvh Åsa
Hej!
Gjorde efter alla konstens regler, men fick en tatuering som inte är annat än ful.stjärnan ser mer ut som en ful batiktröja och linjerna är väldigt ojämna.
Tatueringen skulle vara en hyllning till min dotter, men den känns mer som ett misslyckande.
Men det tråkigaste är att tatueraren var så ointreserad och pratade dåligt om andra kunder och tatuerare. Så varje gång jag ser på armen, påminner det om honom.... Trist. Den är tre år gammal.
Du gör ju så vackra, livfulla och visauppstolt tatueringar!
// Kakan

Hej!

Här kommer mitt bidrag till coveruptävlingen.

Tatueringen är gjord av XXXXXXXXXXXX i XXXXXXXXXXXXX

Kombinationen av språkförbistringar, mitt usla motivval och det faktum att jag inte hade en aning om vad han sysslade med där bak på min rygg resulterade i det här briljanta misslyckandet.
Tribalen skvallrar om att det rör sig om -90 tal ...jag vill minnas att den gjordes -94.

Motivet är alltså en tribal med stjärntecknet fiskarna i mitten, en orkidé och ett lövverk...haha...jaaa, vad ska man säga, det är snett & vint så man blir mörkrädd... o löven är ju inte heller mkt att hänga sig i julgranen för heller.
Vänliga hälsningar, Svante
En suddig bild med en suddig häxa som borde åkt till blåkulla för länge sen. Gjord hosXXXXXXX i XXXX 1997 då jag fick ett infall att göra något kul.....och tyckte då att häxan gjorde sig bra som ett mobilt ID-kort. Idag....njaaaeeee,livet har gjort mig mer ödmjuk och snäll så häxan has to go....kan man göra något??? Ställer min arm till förfogande för goda ideer :)
Mvh Marie 






Inga kommentarer: