Sidvyer, senaste månaden

torsdag 13 februari 2014

Ett tävlingsinlägg:)! (12)

Hej! Här kommer jag med en god gärning i senaste laget. Jag har länge funderat på att vara med i din tävling, men inte vetat vad jag skulle göra. Det finns så många människor som skulle behöva uppmärksammas och uppskattas. Jag funderade mycket på vad som är viktigast i samhället, men det är så otroligt svårt att svara på, då många faktorer spelar in. Jag började ändå tänka i banorna att bland det viktigaste ändå måste vara vår historia och vår framtid. De som kämpar för det som varit och det som ska bli.

Jag valde därför att rikta min goda gärning till två yrkesgrupper som får väldigt lite uppskattning och i övrigt väldigt lite betalt. Det är hemtjänstpersonal och lärare. De sliter för att våra äldre ska får det så bra som möjligt. De kämpar sig fram i ur och skur och är oftast tidspressade. Lärarna kämpar med stora klasser, föräldrar som inte vill ställa upp och dagar där de ska fungera som allt från städare till psykologer. Jag valde därför att baka ett gäng minimuffins och skriva några rader på ett kort till dom för att de ska förstå hur viktiga och uppskattade de faktiskt är. Muffinsarna lämnade jag idag och de står och väntar i personalrum. En lite gärning, men det verkar ha uppskattats mycket av de jag träffade. Men folk blir förvånade av att man gör en god gärning bara så där. Detta kändes bra och jag kommer fortsätta! Förhoppningsvis smittar det av sig! :)

Med vänlig hälsning

Karin Eldblom, Kumla


 


Inga kommentarer: