Sidvyer, senaste månaden

måndag 17 februari 2014

Så mycket gott och blandat man får för en helg.

Vilken vecka det har varit! Som vanligt en massa massa underbara kunder som fortsätter att förgylla min vardag med samtalsämnen och tankeställare. Vi börjar med ett litet fix eller påbygge på en text jag inte gjort. Blommor skulle det vara och  det blev en hög cosmosblommor:)
 Vi kämpar på med Maries arm och den SER färdig ut nu,,,där är bara en hel insida kvar;)
 Sen en liten underbar tattoo ,Carls första,och människan var alltså ute tidigt  lördagsmorse (storm och hagel så ni kommer ihåg korrekt ja) och SURFADE!! Om ett ankare passat på ngn ever så är det  på Carl:)
 Adam kom in för lite lullull runt Strössel som tyvärr inte längre finns hos oss (Adams kise) det blev en tjock hasselmus på en nyckel,,,såklart!

Lördagen var kor men kärnfull och jag fick snilleblixten att vi borde åka in för en Emporia och vin  jag och Kapten. Så gjorde vi. Tåget till Hyllie,hoppa av och stövla rätt in på Emporia,,det är ett så enkelt men härligt nöje. På före detta Filicore numera D-Vino har de WICKED pizzor,och även om maten i dagens cantin inte SER så jävla imponerande ut (vilken kantinmat gör någonsin det) så är den underbar. Låt er inte luras av kärlen den ligger i,,titta istället på den underbara personalen och på den brinnande lille Italienaren i köket som lagar mat med kärlek!
 Shopa lite,,inget vidare roligt att se att affärer redan har börjat stänga igen även på Emporia,,är det den stora affärsdöden? Är det nätshopping som tar död på allt? Spiritstore var igenbommatoch dött,och gamla spelare är utbytta mot nya lite här och var.Mycket tillfälliga uthurningar av outletvaror,,,det kanske är det nya?
Ett glas vin på Vapiano med universums mest entusiastiske bartender!:)


 Skörden av hela detta äventyret varen magisk nyckelring,,blir helt till mig bara jag tittar på den,och det gör jag defacto varenda dag flera gånger!:)
 På söndagen masade jag mig upp,tränade och satte mig sen för att måla klart Pervo3  .Kom rejält långt och ska idag fortsätta på den allt vad jag kan!
 Chefen drog ut och grävde lite i huset,för hand denna gången och tösanävar får då oftast blåsor. Genilösningen när man då timmen efter ska äta burgare är just den som bilden visar!
 Kom ut imorse till denna underhållande (not) synen. Tror faktiskt inte att det var vinden som orsakade detta då macken  i strandbaden är totalt toapapprad med. Ett riktigt SKITroligt skämt som vederbörande som gjort det(kanske de überfeta Epa killarna som kör upp och ner för backen och impar som fan på tallarna titt som tätt) kan ställa iordnng själva era jävla fittnackar. Så nu har jag fått fräsa av mig. Ser jag det hända igen är det denne som ger sig ut med stegepannan.
 Och runt ämnet skit kan nämnas att jag fick en bit plast av ngt slag i min Häagen-Dazs (någon som inte har autocorrect hittade på det namnet)  ,skrev genast in till dem om detta och varnade dem lite(enda hyggliga att göra) och fick prompt en skriven ursäkt och en värdecheck på en ny bytta glass! Jävlligt classy Häagen-Dazs ,man tackar och bockar!

Inga kommentarer: