Sidvyer, senaste månaden

söndag 2 mars 2014

Ja någon av oss skulle överraskas iaf!



Ja  alltså,,,denna helgen var det jag som åkte på en jätte överraskning! Det var egentligen tänkt att jag och möllegruppen skulle planera en överraskningsgrej åt Virus eftersom  han fyllde 40 och jag bara sjuade,men det haltade liksom. Ont om tid,ont om  ideer som funkade och plötsligt var det för sent,,,,trodde jag. Då har särlingarna planerat  en överraskning åt OSS! Efter lite snabbt  omväxlade i jobbplaner (tack Michaela!!) och  klädval (INGEN klänning idag nä) och en natt av mardrömmar (kontrollfreak!) samlades vi hemma hos Sjögrenarna och gjorde oss redo för hopp och lek!
En liten skål innan vi drog och pimpning av spelarna i vad som skulle bli 2 lag,di röe och di gröne!
Förvånansvärt nog jävligt snälla tröjor med tanke på vad vi brukar kalla varandra annars!?Någon kläckte ur sig att jag liknade Arwen i sagan om ringen här,,mitt minne av Sagan om ringen skiljer sig rejält från vederbörandes?
Pimpade med extremt genuskorrekta(inkorrekta??) kronor ,,
Och tydliga markeringar av lagfärg så man inte råkade vara snäll till fel person hela dagen och komma på det vid middagen sen.
Vi knödde in oss i eventmobilen och drog mot oanad destination medans Vera i körandes stund slängde frågor på oss som var SMÅTT omöjliga om man inte har TV eller är sportintresserad,men det slutade väl ändå lika efter att jag tjatat till mig en tattoofråga? Ja de fyllande får  påverka spelen i alla former de kan,det är en välkänd regel.


Kapten hade en lite längre startsträcka än oss andra,men så kan det bli när man går upp 5 på morgonen;)
Vi slutade på Racehouse där vi skulle köra ett heat,uppvärmning kval och final! Nu var det inte så längesedan jag körde,annars brukar jag kunna stå  och skaka i knäna av adrenalin och lite skräck,typ "tänk om jag inte klarar att köra",,,sen ser man den femårige glytten som tar kurvor i maxfart och inser hur fånigt det är att oroa sig.
Team Röv(röd eg men det låter så trist) var peppade.
Man letar upp sina alldeles egna lusahinkar och knör på huvudet,overaller finns också,men nä,,,riktigt så überseriösa ville ingen vara.
Hampsterstyle
Emma hade redan inbyggd rollcage i frillan och behövde eg ingen helmet,men fick ta på en ändå.  Emma var då den som stod med darrande knän och brölade #KÖRVITOMELILLABUNNÅRRRRRR!!!#pentaforevahh #Ågafakkingbussvafan #komiluckanfarbrorblå#tvåärfleränen och andra liknande slagord,, ,inte så farligt tävlingsinriktad?
Den officiella välsignelse av hjäm  and gardengloves,sen var vi åganes!
Det är förbannat roligt med elkartarna och man slipper huvudvärken av bensinångorna som man alltid får annars,plus att det låter mye mindre så att  eurotechnomusiken i bakgrunden  blir det enda oljudet i salen,,,förutom jag som vrålar FLYTTA PO DI #EMMAAAAH!!!!!
Det gick ju jäflet bra och det  var all Red på pallen som man sär när team Röv hade smiskat färdigt! Ni kanske udrar hurfan jag fick plats med kronan under hjälmen,och det kan ni fortsätta undra,det är en yrkeshemlighet.
Som vanligt tar jag graciöst emot priset,all ladylike.Inte alls slängde jag glåpord på gröna laget ,inte alls lät jag överlägsen,,åh nej.
Shield blev tvåa  och uppvisar samma raffinerade ödmjukhet.
Sen får man iaktta kotym och snällt skaka hand med röven som vann överlägset,killen som tog detta på fullaste allvar. Kan säga att han idag  i princip inte kan röra på sig då han lämnade ryggen i ett låst skåp på Racehouse ,men det var det värt! "All in good fun" är för barnungar och indianer,IKKE Ystadbor!.




Jävla Cecilia.

Sjuglet smart av Sjöggrenarna att ta med en låda utmärkta bagels för mellanspelet!Fika in the hood med bagel och öl är en sport man allt för sällan utövar,och vi klarade även detta galant.

Vi hade tydligen lite tid över till nästa event och den spenderade vi med den totala motsatsen: fika och öl in the privatägda småbåtshamn med svanar och joggare!Fint ska d va.
Här kände man dock att kronan passade lite bättre än inne på Malmös farligaste gata(ja tydligen,inte av mig utnämnd ) Man ser hur Virus  blommar upp och trivselåmar sig.
en minuts körväg ifrån småbåtshamnen var då nästa event:Utmaningarnas hus! Jag i min idiotiska värld trodde att Virus och Lena skulle tycka detta var tråkigt,men så kom jag på att de aldrig varit där ,,det är bara jag som fick för mig det! Utmaningarnas hus är för er som inte vet ett ställe i Limhamn där man springer in i en massa rum och ska tillsammans klara uppgifter. Det är barnsligt jävla roligt och 3 timmar FLÖG iväg! Hoppa in och kolla! Ett lag beståt typiskt av 3-4 pers och  alla kan göra något:)  Utmaningarnas Hus

Ja,,,ja det var solklart att Vera skulle få detta rummet att lösa,,,hon är något av en expert.
Inte bara är det skoj,,,de har en bar nu med;) I halvlek ledde team UntzUntz  medans Grisarna(??ehh??kunde vi inte komma på ngt bättre än det??) låg ynka 150 poäng under! Det var en spänd sammankomst där de olika lagen fingrade på varandras bravader,tips och trix ,små hintar om vad  man skulleoch inte skulle göra. Så fort vinet var slut RUSAR alla ut igen och kastar sig över rummen!!!
Till döden!!

Efter att alla var färdiga och vi hade konstaterat att Di röe vann igen(3100 poäng mot UntzUntz 3000,det är löjligt liten skillnad!!) så var det samling och ombyte i baren medans vi väntade på en taxi som skulle ta oss till Lemongrass. Här sitter nu hela gänget och trollar på Facebook. Väldigt internt skämt.
Lemongrass,,,, hur många år har det inte funnits nu?  De har inte ändrat speciellt mycket i menyn sen jag var där sist,men det gör tydligen inget,de har fullt på fullt hela tiden!
Om inte hela denna dagen var nog så säkrades det upp med en present!!! (Ja,jag har nu massa ångest och försöker komma på hur jag ska återge allt detta till gänget,,,jag är inte helt bekväm med att ta emot presenter,det är så mycket lättare att ge!!!)

Ett magiskt snyggt set med Globalknivar för en miljard kronor,som jag med stor lycka ska hänga i det nya köket i huset,,och för alltid tänka på denna kvällen när jag ser dem:)
Lite drinkar och nötter innan bordet vårt var ledigt,vid detta laget var allas energinivå  mer som ångor i en tank. Vi gick på för fullt ,men hotet om slutet var nära;)
Möghög!  Inget facebookande ,bara njuta i nuet.
Vi tog nästan alla en avsmakningsmeny ppå Revben,räkkrokett spicy beef salad och tuna tartar,sjukt gott,men jag var ändå tvungen att ha en stor portion spicy beef till detta,,den är verkligen spektakulär!
Till huvudrätten fick vi det smörigaste godaste röda i sin klass. Smörigt låter inte så toppen,men det är det verkligen i detta fallet. Så mjukt att det var farligt lättdrucket!




Huvudrätten var crispy beef och anka med vitlöksfräst bak choi och en enkel grönsallad.  Min kropp måste ha gått in i andra andningen för jag beställde in en tallärk sushi med (lite för att inte missa deras magiska sushi)  och även det gick åt!

Mätta och nöjda efter maten var det risk för att alla punktsomnade (utom Virus,,det är aldrig någon risk) så vi drog lite snabbt till stationen för att inte missa sista tåget.
Här har Kapten HELT lämnat in och vill inte alls mer!! Tröttheten tog övertaget och vi andra gick liksom mest på fjollångor vid detta laget. Det räknas ändå!




Vi hann med  23.38  tåget och där tog det inte ens 2 sekunder förräns dagens racinghjälte somnade tungt!
För att inte fjolla bort denna dagen och denna händelsen kan jag bara säga ett par enkla rader.
Om jag dör imorgon hade jag varit helt tillfreds. Den enorma värmen och omtanken jag känner för och från  mina vänner är något jag inte kan mäta i siffror eller beskriva i ord,jag försöker bara njuta av vartenda tillfälle jag får med dem,och utnyttjar det som om det  varit det sista.
Jag har ingen aning om jag visar tillräckligt hur jävla tacksam jag är,men tro mig älskade vänner,det finns inget så stort som er.

Inga kommentarer: