Sidvyer, senaste månaden

söndag 21 december 2014

Julaboer 2014 Mossbylund

Vilken dag lördagen visade sig bli! Jag lovade min goda vän Fredrik som tatuerar på Svedala ink att undervisa lite tips och trix inom tatuering,och lördagen startade kl 10 med detta,något som alltid är roligt och givande. Det är inte bara jag som lär ut utan tar även in massa tips jag inte själv tänkt på :) 
Jag vill passa på att säga här att OM man har frågor om något inom tatuering  så svarar jag gärna på det ,det jag kan hjälpa till med gör jag gärna.
Undertiden som Fredrik tatuerade och arbetade in det vi pratat om fick Emil sin andra  super på armen vi jobbar på:),detta är något av det roligaste jag vet att göra,och nästa gång kommer det ännu en ,vi får se vulkan som passar bäst bredvid Wolverine och Hulken
 Sen var det julbord med möllegänget på Mossbylund! Har aldrig varit där innan igår och var spänd på hur deras julbord skulle se ut,det har talats en del om det.
Det startades med litta varm kryddig glögg,första för året minsann,,denna julen har gått lite väl fort faktiskt,jag har inte hunnit med en enda trivselkväll:/
 En fröjd för ögat  var det sannerligen med ett välfyllt ostbord,såsbord,kallskuret sill och lax och lite grönsaker (skönt att det finns NÅGOT grönt på julbordet!) Kavringen och surdegsbrödet är nog det godaste bröd  jag ätit,någonsin faktiskt.



 Maten  var utan tvekan bra,men jag blev lite besviken på tex prinskorven som var hårdare och torrare än trä,Janssonen så salt att ingen av oss kunde äta den,skal på ägghalvorna kvar och risalamaltan var inte färdigkokt på långa vägar,det knastrade liksom i riset när man tuggade :/ Mycket efterrätt,men få av dem ok faktiskt. Havtornspanncottan smakade mer som naturmedecin och pepparkakorna var så mjuka att de böjdes när man tog dem.
Vi fick jaga personalen lite,de verkade inte jättevilliga att sälja dricka till oss ,och det kan vara lite trist med. En witbier blev fel och Rickard fick en Kristall istället, det kommenterade servitrisen med,"Jaha,ska jag kasta den andra då?",,,nä,,,men du kan gott bjuda på den?
Nå,allt gnäll å sidan så var det ett metet fint julbord med MASSA att äta ,fantastisk sill och lax,ost och bröd,och jag gick där ifrån propp mätt och mycket nöjd! Jag tror att jag hellre äter på de mindre gästgiverierna som Skivarps eller Hammenhögs ,men detta var ett väldigt  vackert alternativ med!



 Innan min Vera åker till USA (Ngt jag inte gillar alls,det känns som om jag saknar en del av mig när hon är så långt borta) så passade jag på att  ge hennes julklapp!
 En helt unik,alldeles egen bok om Vera! ja och oss,,,
 Ni kan själva sätta ihopa denna boken på IcaFoto,deras Photobox ,,massssa alternativ för den boken just ni vill göra:)







 Jag avslutar med den gravida  mammafotoposerande grodan inne på dass från Mossbylund,,,en grejt  snabb kväll med underbara vänner i underbar atmosfär:)

Inga kommentarer: