Sidvyer, senaste månaden

onsdag 17 december 2014

Tattoofrågor?

Frågor som dyker upp lite då och då inför bokningsdagen  som jag kan räta ut frågetecknens på är lite av de följande:
Behöver jag vara 18 för att boka en tid? : Nej,men du behöver vara  18 för att bli tatuerad,så var noga med att skriva när du fyller så det inte blir komplikationer:)

Gör du små tatueringar eller är de för "enkla" för dig?: KLART JAG GÖR SMÅ TATTOOS!!! inget är för "enkelt" ,det jag brukar neka är saker som är för vanligt,dvs en trend. Just nu är det evighets åttan med ett litet ord i, fjädrar med fågelsilouetter och drömfångaren,och då även barnens namn.
Det är alltid upp till er om ni ändå vill ha dessa sakerna trots att de blivit massproducerade,men jag väljer att inte göra dem,för er skull.(Dvs jag säger inte att de är fula eller dåliga,utan att de börjar bli vanliga)



Kan man göra en helarm på 2 dagar?: Nej,nej och åter nej. Det gör ont,det tar tid,och det ska bli bra. Det tar mellan 5-7 heldagar att göra en hel arm i färg och jag kan inte göra det snabbare oavsett omständigheterna.

Jag kommer ifrån Stockholm,när kommer du hit och gästar: Det gör jag inte.

Jag är student ,hur löser vi det?: Du sparar,jag tatuerar,som alla andra.

Jag har en sjukdom ,går det att tatuera mig ändå?: Maila mig med frågorna kring just din specifika sjukdom,jag har tatuerat många som går på edeciner  och som har åkommor,det är oftast inga problem.

Jag är nålrädd,klarar jag att tatuera mig? Jajjamän,har nog inte träffat en enda människa som INTE ogillar nålar ,men detta är inte på långa vägar samma sak.

Tatuerar du under 18 med föräldrarnas tillstånd? Jag är ju tatuerad sedan innan: Nej ,din mamma och pappa kan oavsett inte hjälpa dig att ångra tattoon när du sen är 25-35,,den sitter där den sitter och  det tål att väntas på.Pensionärssvar,jag vet,men jag ser för mycket skit som tillkommigt under 18.

Fixar du till andras misstag: Ja till en viss gräns gör jag,men jag ska vara brutalt ärlig och säga att jag inte är så road av att rätta till dåliga jobb alltid,det har ökat lavinartat och inte allt går att rädda. Har ni funderingar kring er befintliga tattoo,maila en bild innan bokningsdagen och hör med mig hur det ser ut med möjlighet till fix.

Om du bleker min tatuering med laser,täcker du sen över den då med? :Nej,inte garanterat,om jag ska täcka alla jag lasrar kommer jag tillslut bara att göra covers.

Kan jag boka tid åt hela familjen i ett mail? Om ni ska ha samma tatuering så går det,annars vill jag ha separata mail för separata motiv.

Hur väljer du ut jobb? Jag läser igenom mailet och ser om det är något jag kan göra bra,kan jag inte det rekommenderar jag gärna någon annan som hanterar den stilen. Jag kopierar inga andra tattoos,tex,vill ni ha Niki Norbergs black&gray arm (se nedan) så föreslår jag att ni går till honom.
Sen är allt en fråga om hörbarhet ,om jag förstår vad ni är ute efter och en fråga om tid på året.
Vad tatuerar du INTE?: Inga rasistiska symboler, ABSOLUT INTE ACAB ,barnens namn och dussinreproducerade tatueringar. Kopierar ingen annans tattoo,och  inga fantasydrakar (motsatsen till japanska drakar)

Kan man boka via Facebook? :Nej,för att jag ska ha allt samlat i min inbox så måste allt gå via mailen. 

Jag vill tatuera mig men vet inte vad jag vill ha? Då ska du vänta.

Vad är din specialitet? Jag är bäst på färg eller helsvart. Vill ni ha strikt japanskt finns det massvis med tatuerare som är bättre på det än mig. Vil ni ha black&gray armar med änglar och rosor ,finns det andra igen som är mycket bättre på det än jag:)

Kan man tatuera sig på sommaren?:oh yess,det läker inte sämre för att det är sommar,doch ska man vara försiktig med att bada pool och sola en ny tatuering,men att läka dem tar som vanligt max 5-7 dagar. Sola ska ni aldrig göra med en färgtattoo och det är ALLTID 50spf som gäller ,annars riskerar ni att förstöra den.
,men det gäller liksom livet ut;)

Jaha,,det var väl de aktuella frågorna jag kunde tänka på detta året,har ni fler ställer ni dem helt enkelt!




4 kommentarer:

Nova sa...

Ska visa Alex detta inlägget:) har försökt att övertyga han att göra två koklövar på bröstet men han vägrar haha ;)
Vi har satt larm på bokningsdagen för detta vill vi inte missa:) älskar min clintan tattuering får så mycket komplimanger för den:)

Anonym sa...

Men varför vill du inte göra rasistiska symboler? Det är ju inte du som ska ha dom. Och varför inte fantasy drakar?

The One Who Should Die sa...

Jag har en påbörjad half sleeve. Skulle du kunna tänka dig att avsluta ett påbörjat projekt?

Stina sa...

Anonym: för att det är olagligt ,och för att jag är dålig på fantasydrakar. Enkelt.
The one: klarar jag av det och min stil passar med det du har är det möjligt :)