Sidvyer, senaste månaden

tisdag 16 december 2014

KUKSJUKVÅRDAHELVETE!!!


JÄVLA SVENSKA HELVETES JÄVLA RÖVSJUKVÅRD!!!!!!!!!!!!!!
Äntligen hade dagen kommit då jag skulle reda ut vad det är som växen i mig och som syns o känns mer och mer för var månad som går.
Tykte det var lite konstigt att jag fått kallelse till cellprovstagning,men jag antog att de kollade allt annat med när de ändå passade på.
Nä,ser ni ,då är det en DOKTOR jag ska ha tag på,,
Jo,,jag vet?
Jag har inte blivit ens tittad på idag,jag fick en egenremiss med mig i handen som jag skulle skicka in till Gynekologen i Ystad,,,exakt så som jag gjort för en månad sedan.
Det är så skrattretande att jag inte vet var jag ska vända mig,men såklart börjar jag hejdlöst böla som en idiot av ren jävla hopplöshet. MINST en månad till av  smärtor och svullnad obehag och allt annat under solen ni inte behöver veta.
Cancertankarna finns alltid där,även om jag inte eg tror på det.
Önskar att den svenska sjukvården kunde vara lite ärligare,med en slogan som passar typ "har du problem,kom inte till oss" eller "Vi finns här,men kan inte hjälpa"
Och sluta stressa folk med "misstänker du något så kolla upp det snabbt" för det GÅR fanimmig inte i detta landet mer.
Jag HAR kontaktat privata alternativ:de tar inte emot fler patienter.
Jag HAR skickat in egenremiss:det gick sådär ja,,
Jag HAR kontaktat lund och min gamla läkare:man räknas som ny patient efter 5 år och de tar inte emot en utan en remiss.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Stor kram! //Jill

Robin sa...

Gå till akutmottagningen. Du ska inte behöva gå å ha ont m m. Det gjorde jag när jag hade symtom på cancer och fick en tid på gyn på sjukhuset 4 dagar framåt! Vänta inte!!

Stina sa...

Robin: en vän var där igår med sin akut smärtande dotter,,de som satt där vid 19 hade suttit där sedan 11 på dagen,,så jag lär INTE få hjälp där.

Pixi sa...

Sätt dej på Lunds akutmottagning istället..kram <3

Paul sa...

håller med pixi,lund har alltid varit bra när jag åkt dit. Man kan dock få vänta ett tag. Säg att du svimmade då brukar det bli bättre fart på dom..
håller tummarna för dej.
Paul

Anonym sa...

Har du provat Novaklinikens kvinnohälsa i Tomelilla?
Visserligen finns där nog bara barnmorskor, men de kanske ändå kan hjälpa dig på något vis.
Kram

Stina sa...

Tack för alla fina kommentarer!
Jag ringde runt och fick tack gode gud tag på e Gynekologi Simrishamn som hade en avbokning,där de faktiskt svarade i telefon OCH bokade kunder!!?? Magiskt får jag lov att säga,så detta hoppas vi på. Jag kan inte förstå VARFÖR det ska vara så svårt att få tag på simpel jäkla sjukvård i sverige.Ja jag kan sätta mig på akuten,men det tynger bara de stackarna som jobbar är som får ta allt de andra stackarna inte hinner med. Politikerna måste inse att man inte kan strypa svensk sjukvård mera nu,folk jobbar ihjäl sig och patienter dör.

emilia sa...

Usch! Hemskt är det att du ska behöva gå runt med så allvarliga symptom? Det enda jag vet som hjälper är att bli riktigt arg och otrevlig.

Allt för många blir hemskickade trots olika hemskheter. Ljug. Skrik. Kasta knivar om det behövs. Stå i väntrummet och skrik tills du får hjälp.