Sidvyer, senaste månaden

onsdag 22 januari 2014

2 nya tävlingsbidrag! (4)



Hej Stina 
I dag har det vart en riktigt kall dag med isande vindar som går igenom alla kläder, blev ganska förvånad när jag såg att en kvinna satt utanför willys och tiggde (gissar på att det är en såndär liga som tvingar ut folk för att tigga) var som sagt riktigt kallt ute .
Eftersom jag inte tror att kvinnan får se röken av de pengar hon samlar ihop under dagen så tycker jag inte om att lämna pengar men ville göra nått, hade lite ont om tid eftersom jag va ute snabbt under min arbetstid   .
Så jag gick in på Willys och köpte en mugg varm choklad och en bulle till kvinnan , tänkte att det skulle värma lite iallafall.
Hon blev nog överraskad när jag sträckte fram den varm chokladen+bullen .
Vet inte om detta passar som tävlings bidrag  , men det gav en liten värme i vinter kylan  .

Hoppas du har en fin dag =)


mvh Novalie

Red.Anmärker: Detta är en riktigt bra gärning,en typ av instant gärning,och en bra tanke som fan! Spelar ingen roll att det kan vara ligor som skickar ut kvinnor att tigga,hon fryser ändå:) Bra gjort!


Hej Stina. Jag är en 20årig tjej från en by 1 mil från Ystad
som har en tvillingsyster, vi har varit i princip bästa kompisar och gått i samma klass sen förskolan. Livet har rullat på bra och vi har sånn tur att ha varandra!  En stöttepelare i livet som du kan dela allt med. Även om jag flyttade till min pojkvän sågs vi varje vecka, flera gånger! I september 2013 flyttade hon till Göteborg för att plugga (Är så fruktansvärt stolt över henne så jag sitter här och bölar)  och det har varit så himla jobbigt. Helt plötsligt går det dagar mellan våra pratstunder och vi ses väldigt sällan. Hon är världens bästa och fick på kort tid lära sig hur det var att leva själv,  ta ansvar och vara "vuxen". Det jag vill komma fram till med detta är att som student har man lite halvdålig ekonomi, speciellt i januari månad efter jul/nyår med litet studiebidrag den månaden!  Som tvillingsyster gör det extra ont att se syrran ha de lite dålig ställt även bara för en månad.  Från avstånd hjälpte jag till och beställde "matkasse" och "fruktkasse" till systra min. Det minsta jag kunde göra och tänka sig nästan allt fick plats i hennes studentkyl hihi. Känns bra att kunna hjälpa till även från avstånd och veta att hon har det bra. Hon blev jätteglad och det var precis min tanke, en liten överraskning till henne.Det var min goda gärning. 

  

  

/Hanna 
Red.Anmärker:  Bra tanke med matkassen ,ett roligt och bra tips på att ge bort till folk! Sen är det ju lite så att man hjälper sin familj  oavsett,men det är en riktigt fin och hjärtevärmande tanke. Inget stör mig så som när folk riskerar att gå hungriga!


Inga kommentarer: