Sidvyer, senaste månaden

söndag 18 maj 2014

Bryggeriet Ystad-en liten recention.

När det stod i tidningen att två unga pigga killar från Trelle skulle ta över bryggeriet blev gänget glada,Ög lämnade ett stort stort hål efter sig som ingen lyckats fylla än,och efter det  har vi liksom letat efter ett smärtfritt vattenhål. Inte de värsta kriterierna vi har till motsats från vad man kan tro,en god öl,ett par goda viner av olika färg,bra vinglas och god ärlig mat och tillgänglighet,där någonstans har du det iaf jag letar efter.
Flera veckor efter reportaget i Allehandan slog det mig,,HAR de öppnat eller ska de eller vadfan? Har någon varit där, vavava?
Ja folk hade varit där,en skylt stod utanför sade någon,en lunchgäst sade att det var toppen,, har totalt missat att de ens öppnat,dvs GÖR REKLAM POJKAR!!:) Och nä,inte som de förra ägarna att slänga upp en skäckig trottoarpratare nere vid spåren med en slemmig matbild på,utan gå till de lokala genom radio eller genom lokaltidningen!:)
Vi fick gå dit och chansa vid 19 en lördag för telefonen var konstant upptagen,men det gick utmärkt,där fanns bord för oss fem.
Förra ägaren tyckte inte att ventilation var ngt viktigt så stället var dränkt i flotyrfett och lukt,sådär så att allt var klibbigt,inte ett spår av detta är kvar kan jag rapportera. Allt är rent och fräscht!

 Kapten och Dansken hade varit på Emmaboda,en dag på strupen och haft jätteroligt,glömt att äta mer än ett snickers på hela dagen och en öl senare var Kapten på fullt vrid!
 Förrätterna kom in och Kapten tog räkmackan,en rätt hyddig men alldeles lagom förrätt om man är vrålhungrig,och den såg massa massa god ut! (dålig bild,allt såg väldigt fräscht ut)
 Patrik tog sparris och jag ångrade direkt att jag inte gjort det:/ Mycket gott!
 Till huvudrätt tog Patrik en kalventrecote  med portvinssky,och jag rev åt mig lite av skyn=heaven!
 Jag var själv inte hungrigast i världen och höll mig till den vegetariska huvudrätten på jordärtskocka,och satan i gatan vad killarna kan få bara grönsaker att smaka skitbra!
 Kapten tog anka,och det var också asgott! Maten får en massa solar av oss,verkligen!
 Drickan: Ja det är ju  ystad bryggeri så man bör dricka öl där,men jag och öl går inte ihopa,så det blir vin alltid. Vinerna var där sannerligen inget fel på MEN,,tråkiga dödande vinglas gjorde att de fina vinerna tappade sin umf tyvärr:/  Vinglasen är jätte jätteviktiga för mig,och sällskapet  har ju inte mindre kriterier,så där har killarna en liten liten bit kvar,jag förstår dock att man inte kan gå ut 1000% och investera i massa dyrt glas innan man fått dit gästerna,all cred för det,är vi så petiga får vi fan ta mä egna nästa gång;)
 Hoppas och tror att detta kan komma att vara kvar ett litet slag bara folk fattar att det faktiskt är öppet och att maten där är fantastisk!  Det ligger ju inte på gågatan så det är lätt att missa,och det är synd,det är en bedårande lokal! Gå dit,känn efter ,testa själv,vi var väldigt nöjda:)

Inga kommentarer: